Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Campagnes It's Alive en Groen Werkt mogelijk overgenomen
Er komt in 2013 geen vervolg van It’s Alive, de campagne van de Nederlandse tuinbouw die jongeren kennis liet maken met de veelomvattende wereld van de tuinbouw en de carrièremogelijkheden van de sector. Ook GroenWerkt, het sectoroverschrijdende lespakket voor basisscholen en vmbo’s, stopt. Dit heeft het bestuur van het Productschap Tuinbouw (PT) besloten op 13 november.
Reden hiervoor is het besluit van de regering Rutte / Samsom om de productschappen per 2014 af te schaffen. PT-bestuurders vinden beide campagnes geen activiteit die in 2013 voortgezet moet worden, nu het PT aan de afbouw van zijn activiteiten moet beginnen.
De afgelopen jaren zijn beide campagnes succesvol geweest. Jongeren die kennis maakten met de campagne It’s Alive, zijn veel positiever gaan denken over de tuinbouw als werkgever. Door Groen Werkt maakten grote groepen kinderen op school kennis met de tuinbouw: alleen het afgelopen jaar al 300 klassen van het basisonderwijs en 40 vmbo-klassen (8.400 leerlingen).
De komende weken zal onderzocht worden of onderdelen uit de campagnes door andere organisaties zijn over te nemen.