Vooral jonge, stedelijke - en ook welvarende - kopers willen gezonde, duurzame en regionale producten. Deze nieuwe generatie consumenten stelt nieuwe eisen aan de sector. Maar hoe bedienen telers en retailers deze steeds belangrijker wordende doelgroep? Antwoorden worden tijdens de IPM ESSEN tijdens de groenten-, fruit- en kruidendagen gegeven door sprekers van het IPM Discovery Center.
Nieuw consumentengedrag
Jongere generaties zijn anders. Ze kopen hun planten niet meer bij een teler, maar bestellen ze via internet. Deze consumenten zijn niet meer te vinden in de klassieke AGF- en tuincentra. Hoe kunnen ze weer gelokt worden? Wat kan de tuinbouw en bloemensector hieraan doen? Op hoeveel media en op welke moeten ze actief zijn? Welke producten kunnen jongere generaties trekken? Sprekers zullen zich richten op al deze vragen en op het 'omdenken' van ondernemers.
Gastronomie als consumentenmagneet in een tuincentrum. Het evenement vindt plaats in het IPM Discovery Center, het POS experience world op het IPM Essen. Op donderdag en vrijdag zullen experts tussen 10 en 3 uur hun kennis delen in Hall 8A. Carsten Markus, van Sagaflor, legt uit hoe belangrijk de juiste catering voor de afzet in tuincentra is. Markus Kobelt van Lubera, spreekt over het optimale gebruik van nieuwe media voor boomgaarden. In totaal staan 10 lezingen op het programma van de groenten-, fruit- en kruidendagen die door Haymarket Media georganiseerd worden.
Alle geïnteresseerde IPM bezoekers die suggesties uit de praktijk willen horen en zien zijn van harte welkom. Er worden samples uitgedeeld, waaraan te zien is welke concepten en ideeën kunnen werken en waar mogelijke grenzen liggen.
Voor meer informatie: www.ipm-essen.de