Gezamenlijk marktaandeel van Lidl en Aldi was nog nooit zo hoog

Het gezamenlijke marktaandeel van Aldi en Lidl in de 12 weken voorafgaand aan 4 november 2018 bereikte in het Verenigd Koninkrijk een absoluut hoogtepunt, aldus Kantar Worldpanel.

De afzet van Aldi nam toe met 15,5% in vergelijking met dezelfde periode één jaar geleden, terwijl de afzet van Lidl steeg met 10,2%, schreef Jan-Benedict Steenkamp, woordvoerder van Keynote EN op LinkedIn. Referentiepunt is een stijging van het totale marktaandeel van 2,6% en een toename van de afzet van Tesco van slechts 0,4%. KWP meldde verder dat bijna twee derde van de huishoudens in het Verenigd Koninkrijk boodschappen doet in discount supermarkten tegenover net geen 50% vijf jaar geleden. Dit is niet verwonderlijk. De dagen waar boodschappen doen in discount supermarkten gestigmatiseerd werd, zijn allang voorbij. Vele mensen doen er hun inkopen omdat ze zichzelf beschouwen als "slimme kopers" en de kwaliteit waarderen, alsook de verrassingen die deze spelers in hun centrale gangpad aanbieden. Dit zijn positieve aansporingen om juist daar je inkopen te doen. Daardoor blijven deze spelers op de markt voortdurend groeien. 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven