Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Microgroenten zijn meer dan alleen garnering

Avner Shohet van Teshuva Agricultural Projects (TAP): "De afgelopen jaren hebben we ons gefocust op het bekend maken van microgroenten bij de consument. Ze zijn heel gezond. Dat is onze strategie. De combinatie van goed voor het bedrijf en goed voor mensen."

Deze microgroenten worden door een Israëlisch bedrijf (2BFresh), een dochteronderneming van TAP, geteeld. TAP is gespecialiseerd in substraat- en hydrocultuur. 

Avner: "We hebben een na-oogst proces ontwikkeld, waardoor we producten kunnen verladen waarbij ze 48 uur later nog in goede conditie zijn. Omdat we microgroenten gesneden verkopen, hebben we minder volume en zijn we logistiek gezien efficiënter. We gebruiken geen speciale verpakking of kunstmatige ingrediënten."

Wereldwijde afzet
Volgens Avner doet 2BFresh het goed. “We zijn de enigen die microgroenten over de hele wereld afzetten. We zetten af in Europa en Rusland. We leveren beperkte hoeveelheden in Canada en de VS. Een van onze oudste klanten bevindt zich in Hong Kong."

2BFresh volgt de micogroenten-trend die zich over de hele wereld verspreidt. "We hebben nu twee jaar een teeltbedrijf in Zwitserland en we werken aan teeltbedrijven op andere locaties. We geloven in lokale teelt en we hebben meer volumes microgroenten nodig, omdat steeds meer mensen ze eten vanwege hun goede effecten op de gezondheid."

Goed tegen kanker
“Oncologie afdelingen hier in Israël bevelen patiënten aan micro-broccoli te eten. Hierin zitten veel anti-kanker ingrediënten. In micro-broccoli zitten tien keer zoveel sulpharofanen dan in gewone broccoli." 

2BFresh teelt ook zonnebloemspruiten en peulenscheuten in de zon. "Daardoor bevatten ze meer chlorofyl en zijn ze gezonder. Door de zon is de kans op bacteriële besmetting kleiner."

"Ongeveer 60% van onze opbrengst komt van de export. We zetten af in Zwitserland in 350 Coop-winkels. In Israël neemt de afzet langzaamaan toe."

“We groeien elk jaar 5-10%. We hebben geen toegang tot de massamarkten in Israël. Afgelopen jaar zijn we met een aantal kleine ketens gaan werken."

Anver zegt dat 2BFresh binnenkort een nieuwe verpakking microgroenten zal introduceren. "We plannen de introductie van een verrassend product tijdens de Fruit Logistica."

Voor meer informatie:
Avner Shohet - MBA
T.A.P / 2BFresh
Office: +972-9-8940507
Mobile: +972-50-7922579
Fax: +972-9-8989047
www.taprojects.com

Publicatiedatum: