Stephan Schneider (HillFresh): "Kinderen op een positieve manier verleiden om te kiezen voor een gezond product"

Hoogvliet gaat voor gezond met Nickelodeon kinderfruit

De afgelopen jaren is er een sterke trend gaande in Europa waarin consumenten steeds meer bewust zijn van de voeding die ze kopen. De doelgroep die daar nog in achter blijft, zijn vaak de kinderen. Met een nieuw Nickelodeon kinderfruit concept wil Hoogvliet hier verandering in brengen. Kinderen die een fruitbakje meenemen naar school met 120g druiven, tomaten, komkommers of paprika’s krijgen als beloning in elk bakje een kwartetkaart. Nadat de kinderen 32 kaarten hebben verzameld, is het de bedoeling dat ze gewend zijn geraakt aan het gezonde tussendoortje en op die manier gezond blijven eten.

De trend van gezond eten zet sterk door en zelfs in scholen wordt geprobeerd kinderen aan het fruit te krijgen door ouders te verplichten kinderen een gezond tussendoortje mee te geven. “Die aanpak van verplichten leek ons niet de beste manier,” aldus Stephan Schneider, marketing manager HillFresh. "We willen kinderen op een positieve manier verleiden om te kiezen voor een gezond product waardoor zij zelf de keuze maken voor gezond fruit. Met dit nieuwe Nickelodeon fruit belonen we de kinderen direct voor hun gezonde eetlust en willen we ervoor zorgen dat ze met die beloning andere kinderen enthousiasmeren om ook voor gezond te gaan."

“Hoogvliet is blij met het nieuwe initiatief. De kleurrijke displays in de winkel zijn een echte aandachttrekker waardoor kinderen zelf aan hun moeder gaan vragen of ze fruit mogen.” volgens Ed van Venrooij category manager AGF bij Hoogvliet. “Op de eerste plaats is gezonde voeding voor Hoogvliet altijd erg belangrijk geweest. Ons bedrijf heeft zich namelijk altijd gericht op families met kinderen en daar hoort ook een gezond eetpatroon bij. Overal in de winkel zij er dingen om kinderen te vermaken. Zo hebben we in de winkel zingende poppen en is er een klimauto te vinden. Met het nieuwe kinderconcept benadrukken we maar weer dat we de ideale supermarkt zijn voor de ouders van vandaag.”

“De keuze voor Nickelodeon als partner voor gezond fruit was logisch,” aldus Stephan Schneider. “Nickelodeon is in vrijwel heel Europa marktleider met hun vele tv zenders en diverse programma’s. Ze spreken miljoenen kinderen in heel Europa aan met hun bekende figuren zoals Spongebob, de Turtles, PAW Patrol en de vele andere karakters. Vanaf het moment dat we met elkaar in gesprek raakten over het stimuleren van gezonde voeding onder kinderen was er gelijk een klik tussen de verschillende partijen en wilden we dit mogelijk maken.” Voor wat betreft de snackgroenten hebben we in TNI een schitterende partner gevonden in Hollandse snackgroenten. Een vooraanstaande partner die ook het belang van kinderen in aanraking brengen met gezonde snackproducten onderstreept.

Het nieuwe kinderfruit ligt vanaf november in de winkel en is de verkrijgen voor de prijs van € 1,- per bakje. De komende maanden staan er nog andere toevoegingen van Nickelodeon kinderfruit op het programma zoals ook een speeldoos gevuld met mandarijnen. De doos kan na consumptie gebruikt worden om mee te spelen. Een goed voorbeeld van gezond eten dat ook nog eens verantwoord verpakt is. Meer informatie: www.juisy.com


Nickelodeon kinderfruit is vanaf week 44 beschikbaar bij Hoogvliet supermarkten.

Voor meer informatie:
HillFresh International B.V.
Stephan Schneider
T: 0180 -898 -027
E: stephan@hillfresh.eu


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven