Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Peter Ollevier, IFG Cresco:

“We varen onze eigen koers”

Tholen - Met de overstap naar IFG Cresco is de naam Phormium in ere hersteld. Het bedrijf uit het Belgische Lokeren was voorheen onderdeel van Low & Bonar onder de naam BonarAgro. Sinds 1 november 2017 is het eigendom van IFG Cresco, een Zweeds bedrijf dat op de beurs van Stockholm genoteerd staat onder de naam Duroc. Peter Ollevier, sales & marketing director, kijkt tevreden terug op de overname. “We kunnen nu snel schakelen en dat komt de klanttevredenheid en servicegraad ten goede.”

Eigen koers
“Als je kijkt naar de bedrijfsactiviteiten van Low & Bonar waren we een beetje de vreemde eend in de bijt. We zijn we beter op onze plaats onder de hoed van IFG Cresco, die meer bedrijven heeft die o.a. actief zijn in de vezelproductie. Elk bedrijf binnen onze groep wordt als standalone gerund, wat meer past bij het soort bedrijf dat we nu zijn.” IFG Cresco is nu ook voor het eerst in haar geschiedenis zelfstandig, vertelt Peter. “We zijn een Belgische NV geworden, waardoor we volledig autonoom onze eigen koers kunnen uitstippelen. Dat geeft veel vrijheid.”

Oude naam
Onder de vlag van IFG Cresco heeft het gamma agro-textiel een nieuwe naam gekregen, die eigenlijk niet eens zo nieuw is. “Phormium was de eerste naam van het bedrijf toen het in de jaren ’20 werd opgericht. Het was een logische keuze om die naam weer terug te brengen. Onze productnamen in de agrosector beginnen met ‘Phormi’, zoals PhormiSol en PhormiTex. Mede daardoor zijn we bij veel klanten, nationaal en internationaal, nog altijd bekend als Phormium.”

Vernieuwde focus
Naast een fris, nieuw logo is ook de cultuur binnen het bedrijf veranderd. De focus is 100% komen te liggen op textiel die worden gebruikt in de land- en tuinbouw. Phormium levert klimaatschermen voor de tuinbouw, gronddoeken en netten voor compostproductie en champignonteelt. “We hebben nu een vlakke organisatie met korte lijnen waardoor we snel kunnen schakelen. Dat komt de klanttevredenheid en de servicegraad ten goede”, besluit Peter.

Voor meer informatie:
IFG Cresco
www.ifgcresco.com/nl 

Peter Ollevier
peter.ollevier@phormium.com