De keten is niet langer lineair, maar circulair. Er is niet langer sprake van een begin en een einde. Is het zaad bijvoorbeeld het begin en bevinden de behoeften van de markt zich aan het einde, of vallen ze samen? Dit is wat, volgens Renzo Lazzarin, directeur marketing bij het Italiaanse Isi Semtenti, belangrijk is om mee te nemen in de reflectie.
"We moeten de keten op een andere manier gaan zien, afhankelijk van de bedrijfsomgeving. In ons geval staat de teler in het midden van de circulaire keten, net zoals de consument dat staat voor de retailers. De behoeften van de markt zouden moeten worden ondersteund en we zouden onze waarden moeten doorgeven aan andere actoren in de toeleveringsketen", zei Lazzarin tijdens Fruit Attraction in Madrid.
Deze filosofie staat al jaren centraal bij de onderzoeken die Isi Sementi uitvoert. "Samen met de telers bouwen we het onderzoek op. Het is belangrijk dat we op alle punten samenwerken zodat het doel kan worden bereikt. Dit doen we door te luisteren naar de input van bijvoorbeeld telers, maar ook naar de consument. Wij vinden het dan ook belangrijk dat de teelt van verschillende producties verbetert en dit willen we overbrengen naar de markt. Smaak, consistentie en kleur zijn drie belangrijke parameters waar we naar op zoek zijn en die willen overbrengen aan de consument."
Tijdens de beurs in Madrid wekte het Italiaanse zaadbedrijf veel interesse. Om het goede van de producten te laten zien, die het resultaat zijn van genetisch onderzoek, was er een chef-kok aanwezig die met eenvoudige recepten, rijk aan smaak en kleur, het beste van de producten naar boven haalde.
Contact:
ISI Sementi SpA
Frazione Ponte Ghiara, 8/a
43036 Fidenza (PR)
Tel.: (+39) 0524 528439
Fax: (+39) 0524 524255
Email: [email protected]
Web: www.isisementi.com