Kroger heeft haar ligt laten schijnen over foodtrends en voorspellingen bekend gemaakt. De retailer haakte aan bij ontwikkelaars van privémerken, chefs en innovators om inzicht te verwerven in de meest begeerlijke producten voor consumenten voor het komend jaar. Veel van deze trends komen overeen met de mega-trends die Kroger begin deze maand bekend maakte.
- Regionale smaken - Consumenten zullen meer producten tegenkomen die op Amerikaanse regionale en mondiale smaken geïnspireerd zijn: van BBQ saus tot chips uit Nashville, van hot chicken tot pimento kaas uit de Appalachen.
- Plantaardige voeding - Meer consumenten eten plantaardige producten en vaker geen vlees. Er zullen meer items beschikbaar zijn voor deze trend.
- Eetstijlen - Meer consumenten eten 'gezondere' producten en volgen eetstijlen als vegetarisch, flexitarisch, keto en paleo. Een antwoord hierop komt van de retailer die met nieuwe producten deze eetstijlen gemakkelijker maakt.
- Voeding die gezond is voor je darmen - Volgens Kroger zoeken meer consumenten naar voeding die een gezond immuunsysteem bevordert. Hierdoor wordt voeding die rijk aan probiotica populair.
- Weinig suiker en natuurlijke zoetstoffen - Consumenten zoeken naar wegen om suiker te vermijden of verminderen en zoeken hun heil bij natuurlijke zoetmakers als honing, agave en andere oplossingen.