Een Spaans bondgenootschap in de afzet van de Adora-tomaat. De bedrijven Unica, Biosabor, Casi en La Palma bundelen hun krachten en zullen de teelt en afzet van de door HM.Clause ontwikkelde tomaat gezamenlijk oppakken. "Een ambitieus project", erkennen ze, maar ze zien kansen omdat het volgens hun gaat om een kwaliteitstomaat. "Een met echte smaak, en daar wordt in de markt om gevraagd."
Afgelopen 5 oktober hebben de vier bedrijven het vennootschap Verdita hiervoor opgericht, een samenwerkingsverband dat de consolidatie en promotie van de Adora tomaat op de Europese markt tot doel heeft.Gezamenlijk zoeken ze naar de optimale seizoensplanning en pakken ze de voedselveiligheid en kwaliteitscontrole voor het tomatenras exclusief op.
De vier hopen te kunnen profiteren van elkaars positie en kennis en zo elkaar te versterken. Bovendien hebben ze veel vertrouwen in de tomaat en het bijbehorende merk. Dat wordt versterkt door de prijs die ze deze winter kregen op de Fruit Logistica in Berlijn.
De Adora heeft een marmande vorm en een opvallende, bruinrode kleur. Het ras is afkomstig van veredelaar HM. Clause."Een unieke, geribbelde tomaat die we jaarrond in constante kwaliteit kunnen leveren", aldus de club. "De tomaat verrast vanaf het eerste moment dankzij de kleur, de vlezige en stevige textuur, de krachtige smaak en de aroma's die aan vroeger doen denken. Daarmee voldoet-ie aan de eisen van de meest veeleisende klanten."
Onder de naam Verdita zijn de vier teelt- en exportbedrijven nu verenigd om met HM.Clause de teelt, de kwaliteit en de communicatie omtrent de Adora gezamenlijk op te pakken.
Voor meer informatie:
Unica
José Antonio Sánchez
[email protected]
www.unicafresh.es
Biosabor
José Luis Ruiz
M: +34 630 852 663
[email protected]
www.biosabor.com
Casi
Mª del Carmen del Rey
[email protected]
www.casi.es
La Palma
Víctor Folk
[email protected]
www.granadalapalma.com