Calinda aardbei beleeft première op Fruit Attraction 2018

Fresh Forward zal haar eerste Mediterrane aardbeienras presenteren tijdens de komende editie van Fruit Attraction, die van 23 tot 25 oktober in Madrid plaatsvindt.

Dit Nederlandse bedrijf hoopt met haar deelname aan deze internationale vakbeurs het ras Calinda nog verder te promoten. Calinda is een vroeg, kortedagras, dat jaarlijks steeds meer harten voor zich weet te winnen onder telers in de Spaanse provincie Huelva. ''Haar unieke kenmerken maken Calinda tot het ultieme premium aardbeienras. Calinda heeft al bewezen een trefzeker ras voor Spaanse aardbeientelers te zijn. Vorig seizoen werd het ras op 300 hectare geteeld en dat leverde een productie van 13 miljoen kilo eersteklas fruit op."

“Ons eerste bezoek aan Fruit Attraction is vooral bedoeld om Calinda te promoten onder Europese kopers en retailers. Vorig seizoen is wederom gebleken dat Calinda enorm in de smaak valt bij consumenten in heel Europa. We richten ons daarom op de promotie van deze aardbei. Bij Fresh Forward zijn we ons bewust van de goede resultaten van dit ras evenals van de toenemende belangstelling onder consumenten, die voortdurend vragen om aardbeienrassen met betere smaakeigenschappen," vertelt Markus Koen, Variety Introduction Coördinator bij Fresh Forward. 

Wat maakt Calinda uniek?

Calinda onderscheidt zich door haar heerlijke smaak, zachte textuur, uniforme uitstraling en stabiele productie gedurende het hele seizoen. Dit ras heeft de meest stabiele Brixwaarde gedurende het seizoen en dat betekent dat consumenten het zullen herkennen aan haar buitengewone smaak. Daarnaast is het ras langer houdbaar dan andere rassen zodat het zelfs de meest veraf gelegen bestemmingen in Europa in optimale conditie weet te bereiken.

Fresh Forward heeft het ras Calinda in samenwerking met Wageningen University na  bijna twintig jaar onderzoek, zowel op haar eigen locatie in Eck en Wiel als op het proefveld in Huelva, ontwikkeld.

Het bedrijf steunt telers die gekozen hebben voor het ras Calinda gedurende het hele proces, van gewasverbetering tot aan de teelt en het vermarkten van het fruit. "Naast de afdeling onderzoek heeft Fresh Forward ook een marketingafdeling die als missie heeft het ras Calinda op alle Europese markten te promoten. Naast de nauwe samenwerking met telers, werkt Fresh Forward ook samen met  kopers/groothandelaren en supermarkten/retailers zodat Calinda iedere schakel van de keten dezelfde toegevoegde waarde biedt," aldus Koen. 

De stand van Calinda is te bezoeken tijdens Fruit Attraction, Hal 9, stand 9H02E. 

Voor meer informatie:
Maria Moreno
Tel: +34 91 016 4773
Email: maria@wearemint.com 
www.fresh-forward.nl/en 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven