Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Franse supermarkt werkt met blockchain

Carrefour, de grootste retailer van Europa, gaat gebruik maken van blockchaintechnologie om kip, eieren en tomaten binnen de keten te traceren. De Franse supermarktketen gaat samenwerken met IBM, dat de blockchaintechnologie levert. IBM werkt al langer samen met een aantal retailers, logistieke bedrijven en telers om systemen te introduceren die wereldwijd leveringsketens ondersteunen.

Door middel van IBM Food Trust kan informatie over AGF worden bijgehouden, zoals waar het product wordt geteeld, hoe het is verwerkt en waar het naartoe wordt geƫxporteerd. De technologie bespaart tijd met betrekking tot het achterhalen van de herkomst van het AGF. Volgens IBM kan dit proces van dagen of weken worden verkort tot enkele seconden.

Blockchain komt neer op de gemeenschappelijke opslag van informatie door een netwerk van individuele computers in plaats van dat dit door een enkele instantie gebeurt. De voorstanders van blockchaintechnologie denken dat deze technologie in staat is om een revolutie te ontketenen voor alles van de financiƫle sector tot de vastgoedsector. Tot nu toe zijn er echter maar weinig voorbeelden te vinden van zo'n grootschalig effect vanuit de blockchain technologie.

Laurent Vallee van Carrefour geeft aan dat zijn bedrijf met 2022 de technologie internationaal wil gebruiken voor 300 verschillende versproducten. Het doel hiervan is een veilige leveringsketen en meer vertrouwen vanuit de consument in de producten van de supermarktketen.

Bron: businessinsider.com

Publicatiedatum: