Britten willen met biologische rode bietenketchup Amerikaanse markt veroveren

Vorige maand heeft het in Essex gevestigde The Foraging Fox meer dan bijna £700.000 (€796.800) aan investeringen verkregen. Het geld wordt gebruikt om de aanwezigheid van het bedrijf uit te breiden in Noord-Amerika en Europa. The Foraging Fox is als startup drie jaar geleden opgericht. Het bedrijf is met name bekend om zijn biologische bietenketchup. Tijdens de Amerikaanse handelsbeurs SupplySideWest haalde The Foraging Fox met deze bietenketchup een plaats in de finale tijdens de CPG Editor’s Choice Awards in de categorie voor beste saus, dressing of marinade.

De oprichters Frankie Fox en Desiree Parker gaan zich nu sterk focussen op de markten van Noord-Amerika en Europa om hier in te spelen op de vraag naar natuurlijke, niet-genetische gemodificeerde producten.

Parker: "Noord-Amerika is onze grootste en spannendste markt. We zien hier veel aandacht voor natuurlijke en biologische producten. Tegelijkertijd is dit een harde en complexe markt, waarbij het nodig is dat je goed vol kunt houden. Whole Foods Market is voor ons de perfecte springplank geweest. Met extra investeringen hebben we de gelegenheid om mensen meer op de hoogte te brengen van ons merk. We kunnen ons bereik hierdoor uitbreiden naar nog eens 5.000 biologische supermarkten."

"Voor ons bedrijf is dat een belangrijk focuspunt. Deze markten zorgen in de toekomst voor een significant aandeel van onze omzetgroei. We verwachten dat we met 2019 meer dan 40% van onze producten zullen exporteren. Het jaar daarop loopt dat op tot aan 80%."

The Foraging Fox exporteert sinds 2017 naar de VS. In dat jaar kregen Frankie and Desiree toegang tot Whole Foods Market. Hun unieke assortiment aan sauzen past goed bij de VS, dat een van de grootste afnemers van ketchup en mayonaise ter wereld is. De sausen van The Foraging Fox zijn vrij van kunstmatige toevoegingen, gluten, gist, GGO's en hoge gehaltes aan fructose.

Volgens een artikel in businessweekly.co.uk willen de twee oprichters ook aan de slag in markten als Oostenrijk, België, Denemarken, Duitsland en Nederland. Ze verwachten in 2019 significant te kunnen groeien met hun producten binnen de sectoren voor retail en horeca.


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2018