Als een-na-grootste voedselexporteur ter wereld heeft de Nederlandse agrifoodsector een reputatie hoog te houden. De stuwende kracht deze miljardenindustrie? Haar toeleveranciers! Deze dynamische sector is voor opslag, transport, verwerking en distributie afhankelijk van tal van spelers, variërend van logistieke dienstverleners, aanbieders van weeg- en verpakkingslijnen, diverse ICT-oplossingen en voedselveiligheid- en kwaliteitssystemen.
Tijdens een exclusieve expertsessie voor de agrifoodsector bij Presult in Houten gaan online marketing specialisten Patrick Riemers en Vincent Verboom in op de uitdagingen en kansen binnen deze sector. Op 1 november vertellen zij daar hoe je tijdens de verschillende fasen van een inbound marketingstrategie het vertrouwen van je prospects wint. En hoe investeren in online autoriteit en zichtbaarheid méér omzet genereert tegenover lágere kosten.
Beursdeelnames alleen niet meer voldoende
Voor welke uitdagingen staan bedrijven in de agrifoodsector in het huidige digitale tijdperk? Waar liggen de kansen die leiden tot meer sales, betere naamsbekendheid, hogere bezettingsgraad en efficiëntere bedrijfsvoering? Digitalisatie is een vereiste om mee te kunnen blijven doen op het strijdtoneel. Met andere woorden: beursdeelnames alleen zijn niet meer voldoende voor zakelijk succes.
B2B-inkopers oriënteren zich vooral online
Binnen de B2B ligt de nadruk vooral op direct sales in offline omgevingen. Veel spelers in de agrifoodsector beamen wel dat er kansen liggen op het gebied van online marketing en e-commerce, maar het ontbreekt hen vaak nog aan de juiste aanpak. Een gemiste kans, omdat zakelijke inkopers en beslissers zich juist steeds vaker online oriënteren.
Exclusieve kennissessie
Tijdens deze expertsessie op 1 november geven Patrick Riemers en Vincent Verboom praktische handvatten waarmee je de concurrentie in deze snel veranderende markt steeds nét een stap voor bent. Zo is er tijdens de sessie onder meer aandacht voor de volgende onderwerpen:
• Waarom digitalisatie het antwoord is op de veranderende mediavoorkeuren in de markt;
• Tips om je met content marketing te kunnen onderscheiden;
• Waarom inbound marketing de toekomst heeft.
Inschrijven nu mogelijk
Inschrijven voor deze exclusieve kennissessie? Wacht niet te lang, want er zijn slechts 12 plaatsen beschikbaar!
Praktische informatie
Wanneer: donderdag 1 november 2018
Tijdstip: van 13:00-15:30 uur, met aansluitend een netwerkborrel
Voor wie: B2B marketeers en (sales)managers uit de agrifoodsector
Kosten: gratis
Locatie: Duwboot 91C, Houten
Klik hier om je aan te melden.
Sfeerimpressie vorige editie
Voor meer informatie:
Patrick Riemers
Presult
Duwboot 91C
3991 CG Houten
M: 06-55153307
[email protected]
www.presult.nl