Tholen - Vertrouwen in de toekomt en klaar voor verdere groei. Dat straalt de winkel naar klanten uit en dat is belangrijk, vertelt Jerry Kolvoort eigenaar van de gelijknamige AGF-speciaalzaak die hij samen met zijn vrouw Helma in Apeldoorn runt. Door de verbouwing kunnen ze beter inspelen op de gemakstrend waar "veel in gebeurt".
Qua oppervlakte aan koeling is er niet zozeer iets veranderd, maar wel in presentatie. Jerry: "We zijn van twee koelingen en een maaltijdtoonbank naar een grote koeling gegaan. Hierdoor kunnen we spelen met de ruimte en naar het weekend toe weer andere producten presenteren dan aan het begin van de week. Tegen vrijdag verkopen we veel meer pizza's, kant-en-klaar maaltijden, soepen en andere gemaksproducten. Voor in de week nemen klanten meer panklaar gesneden producten mee."
Hoewel de groei zit in gemaksproducten, is er ook geïnvesteerd in de presentatie van de losse producten. "Die liggen er niet voor de show, hoor. Kwalitatief goed fruit is nog altijd een omzetbrenger. Voor goede sinaasappelen en lekkere mandarijnen, producten eigenlijk alle producten die in het retailkanaal als bulk worden aangeboden en waarvan de smaak en kwaliteit niet top zijn, komen de mensen graag."
De verkoop van losse groenten is een ander verhaal. "Dat is aan het verschuiven, mensen die een maaltijd kopen zijn natuurlijk al voorzien van groenten. Maar dat verschilt per groente. Losse bloemkool verkopen we nog altijd meer dan maaltijden met bloemkool, de verkoop van gesneden en in maaltijden verwerkte andijvie is dan weer veel groter dan de ruwe."
Nu de maaltijdtoonbank is verdwenen, is Jerry Kolvoort een zelfbedieningszaak geworden. "Maar de mensen kunnen daarvoor kiezen, ze kunnen nog altijd geholpen worden wanneer ze dat willen. Door deze combinatie hopen we ook de jongere doelgroep aan te spreken", besluit Jerry.
foto's Toonen Winkelinterieurs
Voor meer informatie:
Jerry Kolvoort, de èchte groenteman
Schuttersweg 78
7314 LJ Apeldoorn
T: 055 355 2980