Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Persoonlijke verzorging en voeding nauwer met elkaar verbonden dan ooit"

"Aangezien merken producten willen maken die consumenten aanspreken die belang hechten aan hun gezondheid en welzijn, zullen persoonlijke verzorging en voedsel nauwer met elkaar verbonden zijn dan ooit, waardoor dit een opkomende en belangrijke trend is waar fabrikanten nu aandacht aan moeten schenken." Dat zegt Kelly Shenton van Cornelius. Het bedrijf levert cosmeticaproducten met specifieke ingrediënten. 

Fruit wordt steeds meer gebruikt als ingrediënt in schoonheidsproducten en persoonlijke verzorgingsproducten, aldus Cornelius, leverancier van ingrediënten voor specifieke ingrediënten. Het percentage fruitingrediënten in persoonlijke verzorgingsproducten is in de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld met een stijging van 5% in 2013 tot 10,7% in 2017.

Verschillende merken spelen in op de opkomende trend om persoonlijke verzorgingsproducten te maken van voedselafval: zo gebruikt 100% Pure, een natuurlijk en biologisch schoonheidsmerk uit Silicon Valley, fruitkleurstoffen om zijn make-upproducten kleur te geven.

Er wordt aangenomen dat de groeiende interesse in interne gezond- en schoonheid in de vorm van supplementen ook een rol speelt bij de groeiende toepassing van voedingsingrediënten.

Bron: cosmeticsbusiness.com 

Publicatiedatum: