"Aangezien merken producten willen maken die consumenten aanspreken die belang hechten aan hun gezondheid en welzijn, zullen persoonlijke verzorging en voedsel nauwer met elkaar verbonden zijn dan ooit, waardoor dit een opkomende en belangrijke trend is waar fabrikanten nu aandacht aan moeten schenken." Dat zegt Kelly Shenton van Cornelius. Het bedrijf levert cosmeticaproducten met specifieke ingrediënten.
Fruit wordt steeds meer gebruikt als ingrediënt in schoonheidsproducten en persoonlijke verzorgingsproducten, aldus Cornelius, leverancier van ingrediënten voor specifieke ingrediënten. Het percentage fruitingrediënten in persoonlijke verzorgingsproducten is in de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld met een stijging van 5% in 2013 tot 10,7% in 2017.
Verschillende merken spelen in op de opkomende trend om persoonlijke verzorgingsproducten te maken van voedselafval: zo gebruikt 100% Pure, een natuurlijk en biologisch schoonheidsmerk uit Silicon Valley, fruitkleurstoffen om zijn make-upproducten kleur te geven.
Er wordt aangenomen dat de groeiende interesse in interne gezond- en schoonheid in de vorm van supplementen ook een rol speelt bij de groeiende toepassing van voedingsingrediënten.
Bron: cosmeticsbusiness.com