Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl blijft Nettorama nipt voor met beste AGF-afdeling

Tholen - En weer is het Lidl gelukt. Voor de zevende keer - en het tweede jaar op rij - kreeg de discounter van zijn klanten het hoogste rapportcijfer voor de AGF-afdeling. De genomineerde supermarkten bij de categorie groenten en fruit waren Albert Heijn, Lidl en Nettorama. Vorig jaar werd Jan Linders nog uitgeroepen tot de supermarkt met de hoogste waardering in vers. Dit jaar is ervoor gekozen om alleen nog prijzen uit te reiken per verscategorie en wordt er geen totaalwinnaar meer bekend gemaakt.

Joop Holla van GfK reikte gisteren het bijbehorende beeld uit aan Lidl. Hij legde uit dat bij de beoordeling op een zestal aspecten wordt gelet, namelijk voordeel, service, kwaliteit, personeel, een ruime keuze en de presentatie. Lidl scoorde van de supermarkten het hoogst op voordeel en service en maakte met het assortiment een flinke verbetering door. Daarmee ontving de AGF-afdeling van Lidl van haar klanten het rapportcijfer 7,61. 

In 2015 en 2016 moest Lidl de eerste plaats afstaan aan Nettorama, na in 2014 al de eerste plaats te hebben gedeeld. Dit jaar bleef Lidl Nettorama (7,58) nipt voor. Albert Heijn (7,39) maakte een opmars van de zesde plaats vorig jaar naar de derde plaats nu. Overigens steeg het branchegemiddelde van alle retailers van 7,27 naar 7,30. Op Foodmagazine.nl wordt komende week de volledige uitslag van het GfK Versrapport 2018 gepubliceerd.

Publicatiedatum: