Tholen - En weer is het Lidl gelukt. Voor de zevende keer - en het tweede jaar op rij - kreeg de discounter van zijn klanten het hoogste rapportcijfer voor de AGF-afdeling. De genomineerde supermarkten bij de categorie groenten en fruit waren Albert Heijn, Lidl en Nettorama. Vorig jaar werd Jan Linders nog uitgeroepen tot de supermarkt met de hoogste waardering in vers. Dit jaar is ervoor gekozen om alleen nog prijzen uit te reiken per verscategorie en wordt er geen totaalwinnaar meer bekend gemaakt.
Joop Holla van GfK reikte gisteren het bijbehorende beeld uit aan Lidl. Hij legde uit dat bij de beoordeling op een zestal aspecten wordt gelet, namelijk voordeel, service, kwaliteit, personeel, een ruime keuze en de presentatie. Lidl scoorde van de supermarkten het hoogst op voordeel en service en maakte met het assortiment een flinke verbetering door. Daarmee ontving de AGF-afdeling van Lidl van haar klanten het rapportcijfer 7,61.
In 2015 en 2016 moest Lidl de eerste plaats afstaan aan Nettorama, na in 2014 al de eerste plaats te hebben gedeeld. Dit jaar bleef Lidl Nettorama (7,58) nipt voor. Albert Heijn (7,39) maakte een opmars van de zesde plaats vorig jaar naar de derde plaats nu. Overigens steeg het branchegemiddelde van alle retailers van 7,27 naar 7,30. Op Foodmagazine.nl wordt komende week de volledige uitslag van het GfK Versrapport 2018 gepubliceerd.