Prince de Bretagne wil geen concessies doen aan kwaliteit
"Het grootste probleem met bloemkool is niet de wijze waarop je het verkoopt, maar hoe je mensen stimuleert om er meer van te eten", zegt marketing directeur Emmanuel Descloux. Prince de Bretagne heeft een areaal van 20.000 hectare groenten in Bretagne. Bloemkool is het belangrijkste product."
"Kwaliteit is de ene helft van de oplossing, innovatie is de andere", vervolgt Emmanuel. "We hebben het afgelopen decennium tal van presentaties voor bloemkool op de markt geïntroduceerd. De nieuwste innovatie wordt tijdens de kerst op de markt gebracht, namelijk een vierkante houten doosje, waar één grote bloemkool inpast. Het idee is dat de consument de verpakking vervolgens gaat gebruiken als opbergdoos."
Prince de Bretagne bestaat inmiddels 50 jaar en er werken 2.350 telers in de coöperatie. Het beleid van Prince de Bretagne zal volgens de marketingverantwoordelijke ook niet veranderen. "Waar sommige concurrenten soms lagere prijzen of contractprijzen bieden jaarrond met een mindere kwaliteit, gaan wij op dat niveau niet concurreren."
"We werken met een levend product en de prijs is in grote mate afhankelijk van de weersomstandigheden. De prijs op onze veiling weerspiegelt altijd de markt tussen vraag en aanbod. Daarom kunnen we niet naar een vaste prijs. Als het koud is, wil iedereen wel bloemkool eten, maar bij een milde winter eten de mensen minder bloemkool.
De telers hebben in de coöperatie altijd het laatste woord. "We doen er alles aan om efficiënter te werken en de producten te verbeteren, maar hierbij doen we geen concessies aan de kwaliteit. Dat heeft Prince de Bretagne gevormd in haar bestaan."
Contact:
Emmanuel Descloux
Prince de Bretagne
Kerisnel - 29250 St Pol de Léon
Tel: +33 (0) 2 98 69 39 05
Mob: +33 (0) 6 62 92 39 00
[email protected]
www.prince-de-bretagne.com