Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Svensson komt met nieuw magazine voor de 'moderne teler'

De consument ruilt steeds vaker het stukje vlees in voor groente. Foodtrendwatcher Hans Steenbergen van Shoot My Food spreekt zelfs over ‘groente is het nieuwe vlees’. In de eerste uitgave van telen&trends, inspiratiemagazine voor innovatieve tuinders licht Steenbergen deze ontwikkeling toe.

Inspiratiemagazine voor innovatieve tuinders is de onderkop van telen&trends. Door initiatiefnemer Svensson bewust gekozen. De hedendaagse tuinder krijgt via kranten, vakbladen, websites en sociale media al genoeg ‘technische informatie’. Maarten Oostenbrink, directeur Ludvig Svensson: “Er worden onderwerpen behandeld waarover veel te zeggen valt en die de tuinder misschien op nieuwe ideeën kunnen brengen om op een andere manier met hun bedrijf verder te gaan.”


Er was op de Horti Fair veel belangstelling voor de uitleg van Hans Steenbergen over de trends in de voedingsbranche.

Het idee voor dit magazine ontstond na het succes van het eerste door Svensson georganiseerde telen&trends-event in het PSV Stadion eerder dit jaar. Bijna honderd tuinders luisterden in verschillende sessies naar onderwerpen als foodtrends, branding, local for local en meer. De aanwezigen gaven aan over dit alles graag meer te willen lezen. Het resultaat is het telen&trends magazine.

Gisteren heeft Hans Steenbergen op de stand van Svensson op de Horti Fair in de RAI de eerste uitgave van telen&trends uit handen van Maarten Oostenbrink ontvangen.


Hans Steenbergen ontvangt het eerste exemplaar van het telen&trends magazine uit handen van Maarten Oostenbrink

Groente is het nieuwe vlees was tijdens de Food Inspiration Days in het Evoluon het gevleugelde begrip. Hans Steenbergen organiseert elke jaar de Food Inspiration Days en deelt daar de laatste foodtrends. Hij komt in telen&trends aan het woord. Hij ziet dat de consument het gehad heeft met megastallen, kiloknallers, legbatterijen en plofkippen. Het zijn synoniemen geworden voor ‘industrieel’ vervaardigd eten. “Je ziet dat we teruggrijpen naar vroeger. Nostalgie van de verse bakker en de groenteboer in de straat. Dat verklaart de opkomst van een Vlaamsch Broodhuys met zijn zuurdesembrood. De consument, de samenleving wil geen technologisch gerommel,” zegt Steenbergen in het eerste nummer van telen&trends en ook op zijn presentatie donderdagmiddag waarvoor u van harte bent uitgenodigd.


Hans Steenbergen

Verder wordt o.a. stilgestaan bij de problematiek van de hedendaagse voedselwinning bij de noodzaak van goede marketing bij het moderne telen en dit keer vindt men ook recepten om te koken met bloemen. Bekende ‘merken’ als Willem & Drees en Marqt krijgen in het magazine de aandacht die zij verdienen en er wordt een kijkje genomen in misschien wel het meest moderne Phalaenopsis bedrijf ter wereld: SO Natural.


Publicatiedatum: