De reacties van de Duitse experts waren unaniem enthousiast en positief. De authentieke, eerlijke en open manier van presenteren en het overbrengen van informatie werd zeer gewaardeerd. Vooral de praktijkgerichte kennis over de producten en de teelt onder glasaanbouw vond men erg interessant. Erg indrukwekkend was de natuurlijke teelt door gebruik van biologische gewasbescherming met onder andere sluipwespen en hommels ten behoeve van de bevruchting.
Samenwerking Duitse retail
Deze samenwerking is onderdeel van doelgroepgerichte consumentenbenadering. “Vanuit de sector lopen nu meerdere grote campagnes in Duitsland, zoals “Sicher ist lecker” voor alle glasgroenten, “My Tomato” voor tomaten en Colourfultaste voor de paprika. Alle campagnes zijn door het label “Kontrollierte Klasse” gekoppeld en daarnaast inhoudelijk op elkaar afgestemd”, aldus Jochem Wolthuis, directeur internationaal GroentenFruit Bureau. “In mijn gesprekken met de retailers laat ik zien op welke wijze de Nederlandse tuinbouwsector investeert om de Duitse consument te bereiken. De Duitse retailers zijn blij met deze informatie, waarmee zij op hun beurt graag hun klanten informeren om hen met een onbezorgd gevoel Nederlandse glasgroenten te laten kopen, die naar de strenge normen van “Kontrollierte Klasse” in kassen zijn gegroeid. “Het GroentenFruit Bureau heeft samen met haar partners een unieke opleidingsmodule voor (Duitse) retailers ontwikkeld. Praktische productkennis over de belangrijkste kasgroenten uit Nederland en de gecontroleerde klasse teelt staan hierbij centraal. Een geheel verzorgde dag met interactieve workshops, waar een bezoek aan een Nederlandse kas en de Nederlandse retail onderdeel van zijn. Zien is geloven! Het zelf beleven, proeven en zien van het product en de teelt overtuigt en biedt kansen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met met drs. Jochem Wolthuis, directeur internationaal van het GroentenFruit Bureau.
Bron: GroentenFruit Bureau