Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Salanova Product van het Jaar in Polen

Gemakssla Salanova is gekozen als ‘Product van het Jaar’ in Polen. Dit werd bekend gemaakt op 28 september tijdens de Fresh Market Fair & Conference in Warsaw. Salanova is ontwikkeld door veredelingsbedrijf Rijk Zwaan: met één snijbeweging valt de sla uiteen in talrijke hapklare slablaadjes. Dit unieke gemakskenmerk past perfect bij de Poolse slamarkt, die op dit moment volop in beweging is. Met deze reden is Salanova dan ook winnaar geworden van de Fresh Market Award, die wordt uitgereikt aan het meest innovatieve product in de groenten- en fruitsector.

Uitstekende impuls

Managing Director Przemek Opiola van Rijk Zwaan Polska is trots op de winst van de award. “Onze ambitie is om de bekendheid van Salanova bij onze business partners verder te vergroten: de makkelijke bereiding, de zeer goede smaak en de grote variatie. De winst van de Fresh Market Award is hier een uitstekende impuls voor!”

 De productvoordelen van Salanova warden ook uitgelegd op de Fresh Market Fair & Conference, waar Rijk Zwaan een eigen stand had. “Hier werd bevestigd dat Salanova bij de consument nog relatief onbekend is, maar ook dat er erg enthousiast op het product gereageerd wordt”, zegt Opiola. “Dit bevestigt alleen maar de grote potentie die Salanova heeft.”



Versheid en gemak

Salanova is al een groot succes in vele landen over de hele wereld en werd vier jaar geleden geïntroduceerd in Polen. In korte tijd heeft het product in dit land een belangrijke marktpositie opgebouwd. Supermarkten verkopen het product, geleverd door bedrijven als Euroveg, in ‘single pack’ of ‘double pack’ (een groene en een rode krop):, voor consumenten een perfecte combinatie van versheid en gemak. Snijderijen als Green Factory gebruiken Salanova steeds meer in hun salademixen vanwege de unieke bladtypes én de hoge efficiency bij verwerking.
Publicatiedatum: