Volgens de jury gaapt er een kloof tussen de behoefte van consumenten aan duurzame producten en de (anonieme) manier waarop producten in het winkelschap liggen. "Met Nature & More is het Eosta gelukt om een communicatie met de consument op te zetten die deze kloof overbrugt", aldus juryvoorzitter Daniela Büchel.
Volkert Engelsman, directeur van Eosta en grondlegger van Nature & More, reageert op de uitreiking van de prijs: "We zijn blij met deze erkenning. Volgens ons is er geen duurzaamheid mogelijk zonder transparantie. Met Nature & More willen we de toewijding en inspanning van onze biologische telers voor een betere wereld zichtbaar maken en de anonimiteit in het winkelschap opheffen. Alleen zo heeft de consument de mogelijkheid om een bewuste aankoopbeslissing te nemen en te kiezen met zijn portemonnee. Ik wil mijn speciale dank uitspreken aan Rob van Gijzelen, het creatieve brein achter het communicatieconcept van Nature & More. Rob is dit weekend onverwacht overleden en we zijn erg bedroefd over het feit dat we deze erkenning niet meer met hem kunnen delen."
Michaël Wilde, Manager Communicatie & Duurzaamheid, nam namens Eosta de prijs in Düsseldorf in ontvangst.
De Ecocare Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de meest overtuigende duurzaamheidsconcepten in de levensmiddelenbranche in de categorieën Product, Project en Proces. Het duurzaamheidsgehalte wordt zowel op economische, ecologische als sociale aspecten beoordeeld. De prijs werd in het leven geroepen door het Duitse vakblad Lebensmittel Praxis. Michaël Wilde, Manager Communicatie & Duurzaamheid, nam namens Eosta de prijs in Düsseldorf ontvangst.