Samenwerking RPO en IT Performance Group
Als totaalleverancier is het uitgangspunt van ITPG dat IT–systemen goed dienen te blijven functioneren en medewerkers optimaal productief kunnen zijn. De primaire dienstverlening is specifiek gericht op het pro-actief monitoren en beheren van (virtuele) servers en werkplekken in combinatie met excellente support. ITPG streeft de hoogst haalbare kwaliteit na en waarborgt de performance van haar klanten.
Het monitoren en pro-actief beheer is een 24/7 dienstverlening, waarbij door de innovatieve (remote beheer) technologie die wordt toegepast, de volledige IT-infrastructuur permanent wordt bewaakt. Hierdoor wordt de continuïteit van de processen binnen het bedrijf gewaarborgd en bent u verzekerd tegen het ontstaan van calamiteiten. Dit alles tegen vaste tarieven per maand, duidelijk en overzichtelijk.
Het (netwerk)beheer op afstand (remote) omvat onder andere een volledige server(s) en werkplek(ken) inventarisatie die geautomatiseerd up-to-date wordt gehouden. Alle relevante informatie over de in gebruik zijnde hard- en software (schijfruimte, serienummers, ip-adressen, geheugen, processortype) is geregistreerd om optimale dienstverlening en ondersteuning mogelijk te maken. Onder andere het aanmaken / verwijderen van (de rechten van) gebruikers c.q. gebruikersgroepen, mailboxen, wijzigen wachtwoorden, loginscripts, installeren en wijzigen van programmatuur, installeren van Microsoft updates, controle van back-up en anti-virus en het eventueel uitvoeren van harde schijf defragmentatie op server(s) en werkplek(ken) valt binnen de scope van beheer. Voor een goede werking van beheer op afstand is de optimale werking van een betrouwbare internetverbinding van groot belang.
Deze werkwijze voor (systeem) beheer is veelal ook goedkoper dan traditioneel- en reactief beheer en geeft meer garantie voor de inzet en beschikbaarheid van de kennis van deskundige en gecertificeerde technische specialisten. Alle deskundigheid kan ook op basis van vaste tariefafspraken per dagdeel op gewenste locatie(s) bij een klant worden ingezet, ook in combinatie met een pro-actief remote beheer overeenkomst.
Om voorkomende vragen te beantwoorden, hulp bij het instellen- of wijzigen van parameters of te ondersteunen bij de oplossing van ontstane storingen, is dagelijks de supportdesk telefonisch, per email of chat bereikbaar. Ook kunnen via onze Portal tickets worden aangemaakt. De supportdesk hanteert verschillende service windows en prioriteert continue incidenten en storingen die worden aangemeld.
Met iedere klant wordt een Service Level Agreement (SLA) overeengekomen. In de SLA worden alle (financiële) afspraken voor de overeengekomen Managed Services vastgelegd, maar ook de garanties over response tijden en de service windows die mogen worden verwacht. Periodiek wordt een management rapportage doorgesproken en krijgt u inzicht in alle werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van de vaste afspraken die met u zijn gemaakt.
Als u uw servers liever buiten de deur heeft staan, kan dit in één van de datacenters waar RPO & ITPG ruimte hebben gehuurd en worden uw servers daar door ITPG beheerd en bewaakt. Uw servers staan goed beschermd, er is beveiliging tegen ongeautoriseerde toegang en draaien optimaal onder de beste omstandigheden. Van bijvoorbeeld stroomuitval kan in een datacenter geen sprake zijn en de bescherming tegen bijvoorbeeld spam en virussen is er uitstekend geregeld. Ook is het mogelijk uw RPO applicaties te laten draaien op servers die u huurt van RPO & ITPG. In dit geval worden de services voor monitoring, beheer en support gegarandeerd in het maandtarief wat wordt overeengekomen. In alle gevallen wordt dan ook de back-up van uw bedrijfskritische data geregeld en zijn uw data onder alle omstandigheden voor u toegankelijk.
Indien de voorkeur uitgaat naar het niet zelf investeren in hardware, software en services, hebben RPO & ITPG de optie om op basis van een vast tarief per maand per gebruiker (inclusief monitoring, beheer en support) dit aan te bieden. We noemen dit Cloud Computing.
Indien gewenst is het mogelijk om een volledige (her)investering in hardware, software en services te leasen op basis van een full operational – of financial lease overeenkomst (via IBM).
Voor meer informatie en contact:
www.rpo.nl
www.it-pg.nl