Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
leveranciers brengen producten direct naar één centrale locatie

AH gaat versketen reorganiseren

Albert Heijn heeft zijn medewerkers vandaag laten weten de komende jaren fors te willen investeren in zijn Supply Chain. Enerzijds door stap voor stap een deel van de werkwijze ten aanzien van houdbare producten in Regionale Distributie Centra (RDC) te mechaniseren. Daarnaast wil Albert Heijn de versketen versimpelen door een deel van dit assortiment in National Category Centers (NCC's) onder te brengen. Deze vernieuwingen stellen de organisatie in staat te voldoen aan klantwensen en zich klaar te maken voor toekomstige groei.

Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn: 'Samen met vele collega's zorgen we er iedere dag weer voor dat de schappen in onze ruim 850 winkels goed gevuld zijn. We willen onze capaciteit voor toekomstige groei veiligstellen. Door versimpeling van de versketen en mechanisatie kunnen we de klant betere service tegen een lagere prijs bieden. En zijn we klaar voor deze groei.'

Versimpeling versketen

Verder wil Albert Heijn de versketen versimpelen door een deel van het versassortiment, samen met leveranciers, in National Category Centers (NCC's) onder te brengen. Dit wil zeggen dat leveranciers hun producten direct na productie naar één centrale locatie brengen. Hierdoor verdwijnt het voorraadpunt bij de leverancier en ontvangen winkels straks alle producten uit dezelfde categorieën bij elkaar. Voor klanten betekent dit dat zij nog versere producten in de winkel zullen aantreffen. De NCC's zullen de Landelijke Vers Centra (LVC) in Nieuwegein en Utrecht over enkele jaren volledig vervangen. Albert Heijn kiest ervoor de NCC's aan een logistieke dienstverlener uit te besteden.

Mechanisatie RDC’s houdbaar assortiment

Albert Heijn wil stap voor stap de RDC's mechaniseren. Er wordt begonnen met een proefopstelling in één van de RDC's. Deze proefopstelling heeft betrekking op een deel van het houdbare assortiment. Op het moment dat de proefopstelling naar volle tevredenheid opereert, worden de werkzaamheden naar het overige houdbare assortiment uitgebreid. Daarna volgen ook de andere drie RDC's. Het duurt nog een aantal jaar voordat het volledige houdbare assortiment in het eerste RDC gemechaniseerd is. Al eerder is er gewerkt met machines als Triple-O, die betrekking hebben op een gedeelte van het assortiment, maar de vandaag aangekondigde mechanisatie heeft betrekking op alle houdbare producten.


Het aantal uitzendkrachten zal door de mechanisatie- en versimpelingsinspanningen geleidelijk afnemen. Voor alle huidige Albert Heijn-medewerkers blijft er voldoende werk binnen de organisatie.

Publicatiedatum: