Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
John Smith - Greyfriars

Marginale groei in Britse paddenstoelenmarkt

De Britse paddenstoelenmarkt is een volwassen markt die jaarlijks een marginale groei doormaakt. Volgens John Smith van Greyfriars is deze sector erg succesvol: 'Veel andere sectoren, die verse producten leveren, krimpen. Ik denk dat dit komt doordat de consument steeds minder AGF verspilt. De paddenstoel verschilt van andere groenten omdat zij meestal wordt gekocht als ingrediënt voor een specifiek gerecht.' 

Daarnaast investeert de paddenstoelensector jaarlijks zo'n £1-1,5 miljoen in de promotie van het product. 

De verkoop van exotische paddenstoelen zoals de Oester en de Shiitake, lijkt niet echt te groeien. De Kastanje en Portabella zijn slechts marginaal gegroeid met 3-4%.

Voor meer informatie:
C. John Smith
Greyfriars (UK) Ltd
[email protected]
Publicatiedatum: