Salanova slaat aan bij Thaise foodservice
uitgebreid naar het foodservicekanaal. Samen met Rijk Zwaan organiseerde het bedrijf een speciaal evenement voor deze doelgroep op haar vestiging in Bangkok, Thailand. "In eerste instantie leverden we Salanova alleen aan onze retailpartner TOPS, maar sinds dit jaar is daar met de foodservice een belangrijk extra verkoopkanaal bijgekomen”, vertelt Deputy Managing Director Pannida Kiangsiri. “Foodservicebedrijven reageren erg enthousiast op de smaak en houdbaarheid van Salanova en waarderen het gemak. Bovendien bieden de kleine, uniforme blaadjes veel mogelijkheden voor een
creatieve presentatie. Onder meer het rode eikenbladtype met 2 kleuren in 1 blaadje is erg populair!"
Om Salanova bij deze klanten te promoten, organiseerde ACK begin maart een ‘foodservicedag’. Het bedrijf nodigde 25 topspelers uit van verschillende restaurants
en hotels om uitleg te geven over het gemak en de vele mogelijkheden van Salanova. Hoogtepunt van de dag was een demonstratie van chef-kok Wilson uit Maleisië, die de bezoekers inspireerde met een aantal creatieve recepten, waaronder de verrassende
Salanova butterhead smoothie. “De dag was een groot succes”, vertelt Kiangsiri. “Na afloop is de verkoop flink toegenomen en we verwachten dat het foodservicekanaal een belangrijk deel van de Salanovaverkopen gaat innemen.”
Bron: Chainmail, Rijk Zwaan