Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: discounters blijven terrein winnen

Discounters Aldi en Lidl, maar ook Asda, zagen hun marktaandeel in de twaalf weken tot 5 augustus verbeteren, doordat klanten op zoek blijven naar goedkopere producten.

Ook de exclusieve ketens Waitrose en J Sainsbury PLC verhoogden hun aandeel in de Britse markt als gevolg van de consumententrend om te sparen voor speciale gelegenheden. Dit blijkt uit statistieken van de groep Kantar, die de koopgewoonten van 25.000 demografisch representatieve Britse huishoudens in de gaten houdt.

Tesco blijft terrein verliezen aan concurrenten, zij het in een lager tempo dan in voorgaande perioden. Wm Morrisons Supermarkets PLC (MRW.LN), Groot-Brittanniƫs vierde grootste retailer wat betreft omzet, verloor opnieuw marktaandeel.

Tesco's marktaandeel daalde tot 30,9% van de 31% een jaar eerder, terwijl het aandeel van Asda Group Ltd. (eigendom van Wal-Mart Stores Inc) toenam tot 17,4% vanaf 17%. Sainsbury's aandeel steeg tot 16,5% vanaf 16,4%, en Morrisons marktaandeel daalde tot 11,7% vanaf 11,9%.

Source: foxbusiness.com
Publicatiedatum: