Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Metro verder in de rode cijfers
Het Duitse handelsconcern Metro Group heeft het eerste halfjaar van 2012 afgesloten met een verlies ter hoogte van een driecijferig miljoenenbedrag. Verantwoordelijk voor het verlies waren herstructureringskosten en waardeaanpassingen bij de verkoop van de Britse dochter Makro UK. Bestuurschef Olaf Koch liet echter weten tevreden te zijn met de ontwikkeling van de operationele activiteiten: „We zijn ondanks tegenwind op snelheid gekomen: onze focus op duurzame groei loont zich,” verklaarde hij. De concernstrategie zou inmiddels ook `de eerste positieve effecten in het resultaat`vertonen.
Vergeleken bij vorig jaar steeg de omzet van het concern ondanks ongunstige omstandigheden in de eerste zes maanden met 2,0 procent naar 31,5 miljard euro. In Duitsland werd een omzet van 12,0 miljard euro behaald, 1,7% meer dan vorig jaar. Minder goed zag het er in de rest van West-Europa uit, waar de omzetten met 1,7 procent daalde naar 9,6 miljard euro. Het opgeven van Saturn Frankrijk speelde hierbij echter een belangrijke rol. In Oost-Europa bereikte men wel een omzetplus van 2,5 procent, waarmee de behaalde omzet hier steeg naar 8,2 miljard euro. Ook in Azië en Afrika stegen de omzetten, namelijk met 27,0 procent naar 1,8 miljard euro.
De concernleiding rekent ondanks de aanhoudend ongunstige economische omstandigheden voor de rest van het jaar op een verdere omzetstijging.