Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hamid Haddouch, Tizjara:

"Veilige en verantwoorde producten steeds belangrijker"

Tholen - Tizjara levert sinds vorig jaar exotische groenten en is actief op de groothandelsmarkt in Rotterdam. De productie van de groenten vindt plaats in Marokko. "Alles wat wij leveren is eigen teelt. Dit jaar is de productie later dan vorig jaar door de verlate winterperiode, maar dankzij het zeer stabiele, droge zomerweer momenteel in Marokko zijn er toch voldoende producten en is de kwaliteit uitstekend. De markt is wat betreft de Habanero-peper perfect. Er is vraag vanuit heel Europa en de prijzen zijn goed", vertelt Hamid Haddouch. Samen met Said Bachaou leidt hij het bedrijf in Rotterdam en Marokko. Tizjara produceert en levert de producten onder de naam Magnifica.



GlobałGAP

Tizjara vindt het van groot belang om veilige, gezonde en verantwoorde producten te leveren. "We merken dat consumenten hier steeds meer interesse in hebben. We hebben elk jaar weer nieuwe doelstellingen op deze gebieden. Dit jaar hebben wij het GlobalGAP-certificaat behaald, wat betekent dat onze producten aan de strengste eisen voldoen. We handelen heel preventief, door onder andere optimale teeltomstandigheden, om het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen te voorkomen. Onze visie is dan ook: een gezonde bodem is een gezond gewas, wat resulteert in een gezond product. Onze afnemers zijn momenteel voornamelijk groothandelaren door heel Europa, en met het GlobalGAP-certificaat kunnen we ook supermarkten bereiken."



Doelstelling: biologische producten aanbieden

Het bedrijf gaat zich in de toekomst ook meer richten op biologische productie. "Biologische producten aanbieden is één van onze doelstellingen. Het is een trend die doorgroeit. Consumenten krijgen een goed gevoel bij biologische producten en willen zichzelf belonen door producten te kopen die op een natuurlijke manier geproduceerd zijn. Smaak en authenticiteit zijn daarbij de verkoopargumenten."

"We gebruiken momenteel voor de teelt al een minimum aan gewasbeschermingsmiddelen en dat wordt dan gereduceerd tot niets. Binnenkort hopen wij een biologisch aanbod exotische groenten te kunnen leveren. Ook op het gebied van verpakkingen zijn er veranderingen op komst. We zijn bezig met de ontwikkeling van een verpakking die bijdraagt aan het gemak van de eindconsument, die herbruikbaar is en een mooi uiterlijk heeft. De nieuwe verpakking wordt in oktober verwacht."

Voor meer informatie:
Tizjara The Netherlands
Hamid Haddouch: 0617083067
Said Bachaou: 0617045592
Groothandelsmarkt Spaanse Polder 234
3044 HA Rotterdam
www.tizjara.com
[email protected]