Tour du Jour
Nu vind ik het mooie van dit gebeuren dat als je bij de klanten op het bedrijf komt, het nu over de uitzending van de vorige dag gaat. Dus niet over prijs bakkeleien maar over een paprika die gister op tv was en een pruimtomaat die in een mooie beker zit. En hierdoor merk je ook dat iedereen er trots op is dat het zo op TV komt. Het maakt niet uit of het bij Pietje of Klaasje op de tuin is. Nee, het stimuleert ons product! Dat is toch mooi allemaal een geheel. Als je ziet dat alle telersverenigingen er aan bijdragen, is dit toch de mooiste reclame die er is voor de sector .
Nu komt het natuurlijk mooi uit dat het met de wielersport heeft te maken. Want volgens mij als er bij een teler een kleine wordt geboren, krijgt die geen kleertjes maar een racefiets. Niet normaal hoeveel tuinders in de vrije uren op een hard zadel gaan zitten.
Ik vind het mooi om te zien dat de telers hun positiviteit op deze manier naar buiten toe dragen. We weten ook allemaal wat er achter de schermen aan de hand is. Misschien helpt dit gebeuren een beetje mee om de sector er weer bovenop te krijgen.
Ik zou zeggen: ga eens een keer kijken op het Wilhelminaplein in Naaldwijk. Het is leuk om een keer te zien hoe het allemaal gaat en je kunt meteen gezellig een sapje nemen op de terrassen. En zo komen er nog een paar mooie dingen aan. Denk aan de Ride for the Roses en het Varend Corso. Allemaal mooie dingen, die de tuinbouw voor mekaar krijgt. Ik ben er in ieder geval super trots op dat tuinbouw dit allemaal doet.
Auteur : Ron Kleijn, accountmanager Horticoop