Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Metro bestuurschef :
Eurocrisis drukt op de kooplust van consumenten
Düsseldorf - Olaf Koch, bestuurschef bij het Duitse handelsconcern Metro AG, verwacht dat de eurocrisis uitwerkingen zal hebben op het koopgedrag van de consumenten: „De eurocrisis bederft de kooplust van de Duitsers. We rekenen voor dit jaar qua consumptie in het beste geval nog op een kleine plus. Dat heeft duidelijke gevolgen voor ons bedrijf", zo verklaarde Koch onlangs tegenover de Duitse krant 'BILD am Sonntag'. „We gaan er echter van uit dat de situatie in de eurozone zich zal stabiliseren. De euro is nog altijd een zegen voor Europa", aldus Koch.
Volgens inschatting van de manager zouden de prijzen door de hogere stroomprijzen verder kunnen stijgen: „We zijn ermee bezig ons bedrijf nog energie-efficiënter te maken. Maar uiteindelijk kunnen hogere energiekosten ook betekenen dat de totale handel de prijzen aan moet passen en dat bijvoorbeeld levensmiddelen en andere producten duurder worden, ook bij ons."
Koch ziet echter wel potentieel in de online-handel, iets waarmee Metro zich nog niet zo lang bezighoudt: „We zijn laat met de online-handel begonnen, maar zien nog steeds een enorm potentieel. We zijn ervan overtuigd dat we met onze twee online shops Saturn.de en Mediamarkt.de in korte tijd een driecijferig miljoenenbedrag aan omzet zullen behalen."