Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

India: aantrekkelijke markt voor detailhandelaren

India is een favoriete bestemming voor internationale retailers. Het land staat op de 5e plaats van de Global Retail Development Index 2012 van managementconsultant A.T. Kearney. De komende 5 jaar groeit de Indiase retailmarkt jaarlijks met 15 à 20 procent. Positieve factoren daarbij zijn een economische groei van 6 à 7 procent per jaar, hogere besteedbare inkomens en een snelle verstedelijking.

Gunstig investeringsbeleid

Ook de versoepeling van het beleid voor buitenlandse directe investeringen werkt stimulerend. Hierdoor kunnen buitenlandse detailhandelaren voortaan volledig eigenaar zijn in het 'single brand retailsegment'. Zo hebben GAP, IKEA en Abercrombie & Fitch al stappen aangekondigd om de Indiase markt te betreden. De grote retailketens zien hun inkomsten in ontwikkelingslanden momenteel 2,5 maal sneller stijgen dan in de gevestigde markten.

Klik hier voor de Global Retail Development Index 2012

Publicatiedatum: