Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rijk Zwaan, slateler en BPF testen noviteiten bij consument

Groenteveredelaar Rijk Zwaan en teeltbedrijf Boer & Den Hoedt laten hun nieuwste slasoorten rechtstreeks testen bij de consument. Hiervoor zijn zij een vooruitstrevende samenwerking gestart met de groentespecialisten van BPF (Business Partners in Fresh). Het project wordt begeleid door Dik Vogelaar van LookatFresh.



De leden van BPF zijn altijd op zoek naar bijzondere producten en daarom zeer geïnteresseerd in slarassen, die zich onderscheiden in uitstraling en smaak. De producten, vooral Salanova®-types, worden door teeltbedrijf Boer& Den Hoedt geteeld op water en in eerste instantie verkocht bij AGF-specialist Landwaart in St Maartensdijk. Hier vindt de presentatie plaats in een koelmeubel, waar continu een ultrafijne nevel wordt verspreid. De sla blijft daardoor supervers en wordt verkocht met verse, huisgemaakte dressings. Voor groentespeciaalzaken, die steeds meer onder druk staan van de supermarkt, is deze ‘versbeleving’ een perfecte manier om zich te onderscheiden.

Rassenkeuze

Op het verkooppunt wordt consument actief gevraagd naar hun mening over smaak, presentatie en toepassingsmogelijkheden van de producten: informatie die ook voor de veredelaars van Rijk Zwaan en voor telers heel waardevol is. “Het is uniek om zo direct in contact te staan met de consument”, weet teler Arjen Boer van Boer&Den Hoedt. “Hun feedback kunnen we gebruiken om onze rassenkeuze en soms zelfs onze teeltwijze aan te passen.”


Ook andere producten

De eerste reacties op de samenwerking zijn zeer positief, zowel bij de consumenten als bij de betrokken business partners. In de twee maanden dat het project nu loopt, is al duidelijk gebleken dat veredelaar, teler en AGF-speciaalzaak elkaar kunnen versterken. In de komende periode zal Rijk Zwaan, in samenwerking met LookatFresh, ook andere producten gaan testen en wordt het aantal deelnemende AGF-speciaalzaken uitgebreid.

Publicatiedatum: