Theo Zwinkels(LLS Growers) en Martijn Fluyt (Smart Packaging Solutions) met 2 nieuw bedrukte tomatentrays
LLS Growers bestaat sinds 1995 en heeft 28 leden met een areaal van 110 ha tomaten. De bekendste merken, die we voeren, zijn: Red Vine, Roma Vine, Grand Vine, L’Amuse, Kumato en Food Service Tomatoes. De verkoop loopt via ZON fruit & vegetables en samen werken we er hard aan om klantgericht de markt te bedienen en om op de wensen van de afnemers te kunnen inspringen. Daarom hebben we dit jaar enkele nieuwe segmenten binnen onze vereniging ontwikkeld, namelijk Tom4life en Autenta Coeur de Boeuf. Tom4life is een Lyterno trostomaat van ongeveer 100 gram met een goede smaak en een hoog lycopeengehalte. De Autenta Coeur de Boeuf is een oertomaat met een grillige vorm en een volle, frisse smaak.
Wat is de meerwaarde van de telers van LLS Growers?
De telers van LLS hechten veel waarde aan een goede kwaliteit en voedselveiligheid. Iedereen teelt volgens de regels van Global GAP en een aantal bedrijven is gecertificeerd voor IFS. Maar daarmee red je het niet alleen: de uitstraling van het product en de verpakking is belangrijk. Daarom werken we al enkele jaren samen met Smart Packaging Solutions, lid van de VPK-Packaging Group. De massief kartonnen verpakkingen worden bij hen ontwikkeld en gedrukt. Vorig jaar heeft Smart een nieuwe machine van 5-kleuren met lak offset druktechniek in gebruik genomen en in combinatie met de Computer-To-Plate-techniek kan hier een optimaal resultaat gerealiseerd worden.Wat maakt deze verpakking zo bijzonder?
De nieuwe verpakking heeft een moderne uitstraling, maar we hebben de herkenbare lay-out van vooral Red Vine, Roma Vine en Grand Vine niet ingrijpend veranderd. Iedereen herkent bijvoorbeeld Red Vine aan de blauw/zwarte combinatie en dat hebben we ook zo willen laten. We willen de afnemer meegeven dat wij trots zijn op ons product en denken dat we daar samen met ZON fruit & vegetables en Smart Packaging in zijn geslaagd.We hebben ook op al onze verpakkingen een QR-code gedrukt, zodat we een beter contact met de eindklant kunnen krijgen. Door de code met je smartphone in te scannen kan de klant direct op onze website lezen wat de kenmerken van ons product zijn en wat we nog meer te bieden hebben aan types tomaat en hoe ze te verkrijgen zijn. Dat is een voordeel voor de klant, maar ons voordeel is dat wij een beter inzicht krijgen in waar onze producten worden afgezet en welke merken in welke delen van Europa het meest verkocht worden.