Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
volgende kenniscafe op 6 september

Beleving en inspiratie centraal tijdens Greenport Kenniscafé

Beleving, dat is volgens ondernemer Menno Beker waar het om gaat. Ruim vijftig Westlandse ondernemers bezochten donderdagmiddag het Greenport Kenniscafé in De Demokwekerij met als thema ‘Marketing van een generiek product’.


“Verkoop je een product of gevoel?” was een van de vragen, die spreker Menno Beker stelde aan het publiek van het Greenport Kenniscafé. Deze vraag werd gevolgd door enig rumoer in de zaal en verschillende antwoorden. Menno Beker benadrukte dat het neerzetten van een product draait om beleving. Geïnspireerd door grote merken als Apple, Campina, KLM, Heineken en Philips vertelde hij de bezoekers dat juist het creëren van beleving belangrijk is bij het op de markt zetten van generieke producten. Beleving, die je samen kunt creëren en waarbij marketing en communicatie onmisbaar zijn. Samen, zoals 32 aardappeltelers ooit samenkwamen en uitgegroeid zijn tot mondiale onderneming Aviko en zoals Heineken en Philips samen de BeerTender introduceerden door grensoverschrijdend te denken en te ondernemen. Samenwerking van tuinbouw met andere sectoren kan leiden tot innovatie en nieuwe verdienmodellen. Hierbij is het belangrijk om ook de jonge, nieuwe generatie te betrekken om tot inspiratie te komen en om marketing en communicatie strategieën uit te werken en toe te passen.

Volgens Menno Beker, afkomstig uit een ondernemende boerenfamilie en met zijn bedrijf Eye-Wear online marktleider in de Benelux, draait het om nieuwe verdienmodellen voor nieuwe ondernemingen. Nieuwe generaties treden aan en dat betekent dat er door het gebruik van nieuwe media kansen ontstaan voor ondernemers. Nieuwe verdienmodellen ontstaan door sociale media op een creatieve manier in te zetten en daarmee beleving te creëren bij de consumenten.


De bezoekers gingen geïnspireerd en met een enthousiast gevoel naar huis. Het doel van de Greenport Kenniscafés is dat ondernemers geïnspireerd raken en er vervolgens ook daadwerkelijk mee aan de slag gaan. Daarom geeft Greenport Kenniscafé ondernemers de mogelijkheden om na elke bijeenkomst daadwerkelijk actie te ondernemen in de vorm van workshops, 1 op 1 gesprekken en samenwerking met studenten.

Het volgende Greenport Kenniscafé vindt plaats op donderdag 6 september 2012 van 17.00 tot 19.00 uur.


Publicatiedatum: