Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoge opkomst De Ruiter open dag Tomato Experience Centre

Afgelopen woensdag bleek eens te meer hoezeer telers, plantenkwekers, consultants en andere professionals uit de keten zoeken naar informatie over tomatenrassen en hoe groot de behoefte is aan het uitwisselen van kennis. Tijdens de open dag in het Tomato Experience Centre van De Ruiter bezochten ruim honderd gasten de kas in 's-Gravenzande.



In het Tomato Experience Centre waren tijdens de open dag op 6 juni meer dan 350 verschillende tomatenrassen onder één dak te bezichtigen. Niet alleen die van De Ruiter zelf, maar ook van andere zaadleveranciers. Bovendien stonden er verschillende tests met de onderstammen, waarmee De Ruiter op kop loopt in de tomatenteelt. In de speciale rootstock corner was daarin alle informatie voor handen en konden gasten eventueel een kijkje nemen in het speciale onderstammenprogramma van de Ruiter, Rootmap (www.rootmap.nl).

In de kas worden honderden verschillende rassen geteeld en verdeeld over meer dan tien verschillende segmenten. Van vleestomaat tot cherry trostomaat, van middelgroot tot cocktail. Zo konden de bezoekers een objectief vergelijk trekken onder gelijke teeltomstandigheden. De bezoekers zagen hun kans schoon om de aanwezige accountmanagers en technische adviseurs van De Ruiter te bevragen over rassen en ontwikkelingen in de markt. Zij deden persoonlijke indrukken op, namen alle informatie over grofheid en productie mee en bekeken de gegevens van de WUR over houdbaarheid en smaak.



De Ruiter, onderdeel van Monsanto Seeds Division, was erg blij met het succes van de open dag. De organisatie ziet het als een groot voordeel om alle klanten en partners weer eens persoonlijk te spreken en met hen te praten over alle onderwerpen, die leven in de branche. Klanten, die deze dag gemist hebben, kunnen altijd een afspraak maken met hun accountmanager van De Ruiter. Die zal hen graag een rondleiding geven op afspraak.

Publicatiedatum: