"Dit is natuurlijk erg zonde, want de ondernemer kan dan wel zijn klant kennen, maar kent de consument ook de ondernemer! Trots zijn op het prachtige vak dat de groenteman heet en dit uitstralen naar personeel en de klanten is zo belangrijk. We moeten het zonnetje zijn in onze eigen zaak. Het mag dan ook veel meer naar voren worden gebracht waarom wij zo goed en onderscheidend zijn. Hoe moet de consument het anders weten? Ze hebben namelijk andere prikkels genoeg. Wij zijn naar mijn mening vaak ontzettend onderscheidend bezig als we kijken naar hoe wij omgaan met kwaliteit, gezondheid en de streek om ons heen. En, we zijn ongelooflijk aanvullend op de behoeften en wensen van de hedendaagse consument."
Zet uw troef in en scoor
"Hoezo dan, vraagt u zich af? Ik hoor namelijk vaak dat de consument het wel makkelijk vindt om zijn kar in één keer vol te laden bij een supermarkt en dat klopt. Maar wat denkt u van het steeds grotere besef van de consument van kwaliteit en gezondheid? En dan heb ik het nog niet eens over uw grootste troef: uw bewerkte producten! Het gemak van de hedendaagse consument is iets waarmee u kunt scoren. Mensen hebben namelijk te weinig tijd of zijn te gemakkelijk geworden om te koken of iets zelf klaar te maken, waardoor ze kant en klaar willen consumeren. Hier ligt dus vraag en hier is een markt voor elke groenteman. Van een eerlijke, heerlijke en gezonde maaltijd tot en met het vers gesneden fruit en sappen of smoothies."Oranje EK frites
"Maar denk ook eens verder, want wat denkt u van een heerlijk bakje aardbeien met verse slagroom en een vorkje voor onderweg of de oranje frites voor bij de EK? Iedereen doet het op zijn eigen wijze, maar hier ligt de marge en potentie. En wat is er nu voor betere PR, dan op een ludieke wijze uw zaak promoten en daar nog geld mee verdienen ook? Wanneer u dit onder de aandacht blijft brengen, zult u de aanloop naar uw zaak stimuleren en daar gaat het uiteindelijk om. Zowel naar buiten toe roepen wat uw specialismen zijn, als deze binnen uw zaak waarmaken. Daarbij overtuigen door te laten proeven is essentieel."Spelen met euro’s
"Voor ondernemingen, die de consument weten te bereiken en weten te triggeren, ben ik overtuigd dat er mooie toekomst in het verschiet zit! Kijk dus eens kritisch of uw zaak ook aantrekkelijk is voor de jongere generatie, of uw producten goed worden uitgelicht en het fantastische kleurenpalet goed tot zijn recht komt. Leg uw margerijke producten op de juiste plaats en speel met de te verdienen euro’s in plaats van vasthouden aan de geijkte marges. Want ondernemen blijft het leukste vak dat er is!"ADN geeft op de site nog meer tips om te scoren tijdens het EK
Bron: ADN