Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Happy Hour in de supermarkt

De Zuid-Koreaanse supermarktketen Emart zag de verkopen rond lunchtijd al jaren drastisch teruglopen. Dankzij een creatieve actie met de inzet van een QR-code, klanten met smartphones en een beetje hulp van de zon wisten ze het tij te keren. Blij werden ze er niet van bij het Koreaanse Emart. De keten, die uit meer dan 140 winkels bestaat, bood dagelijks tussen een twaalf en een uur een verlaten aanblik. Dat moest veranderen. De oplossing vonden ze door voor de deur van vestigingen 3D QR-codes te plaatsen. Ze doopten de actie het 'sunny sale event'.



Scannen maar
Shoppers kunnen de code scannen, die alleen zichtbaar wordt bij de stand van de zon tussen twaalf en een 's middags. Als beloning ontvangen ze tijdelijke kortingen. De boodschappen worden vervolgens thuis bezorgd zodat alle Koreanen na de lunch weer snel aan de slag kunnen. Of het werkt? Kijk naar het filmpje: mobieltjes in de lucht en scannen maar!
Publicatiedatum: