Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
“Etiket voorzien van QR code biedt ideeën voor bereiding witlof”
Witlofkwekerij LOF helpt consument op weg in de keuken
“Met de QR code direct naar het juiste recept!” Dát is het idee achter de nieuwe etiketten van Witlofkwekerij LOF. Vanaf vandaag zal het bedrijf haar in flowpack verpakte witlof voorzien van deze nieuwe etiketten. Het doel is om zowel het product áls de verschillende bereidingsmogelijkheden van witlof beter bij de consument onder de aandacht te krijgen.
Aansluiting bij vraag consument
De nieuwe etiketten zijn voorzien van een foto van een witlofgerecht. Daarnaast zijn de bijbehorende ingrediënten en een QR code die direct naar het recept leidt, opgenomen in het nieuwe ontwerp. “We willen als bedrijf graag aansluiting vinden bij de wensen van de consument”, vertelt de Vries. Hiermee doelt de Vries op signalen over de teruglopende vraag naar witlof onder de jonge consument en de vraag naar meer informatie over hoe witlof het beste te bereiden. “Met de nieuwe etiketten hebben we een eerste stap genomen”, aldus de Vries.
Smartphone
Hoewel het bedrijf gekozen heeft om meer aansluiting te vinden bij haar jonge doelgroep, die veel gebruik maakt van smartphones, wordt ook de consument zonder smartphone niet vergeten. Door de link op het etiket op het internet in te vullen, komt de consument ook direct bij het juiste recept. Dit recept staat samen met andere overheerlijke witlofrecepten, zoals witlofsalade, witlofwrap of zogenaamde witlofpakketjes op de website van LOF.(www.witlofkwekerijlof.nl). Als proefpilot zal het bedrijf de komende tijd drie etiketten uitgeven met elk een ander recept. Doordat LOF haar witlof ook exporteert naar andere EU landen, bedrukt het bedrijf de informatie op de etiketten (uitgezonderd van de foto’s en QR codes) in eigen huis. De etiketten kunnen zodoende in meerdere talen uitgegeven worden. Op dit moment bestaan er Nederlandse, Engelse en Italiaanse versies van de etiketten.