Yuno op crowdfunding platform Seeds.nl
Co creatie
Annemiek Vogel: “Snacken moet gezonder kunnen zonder bij kinderen het ‘snoep-gevoel’ weg te nemen. YUNO tussendoortjes zijn lekker, verantwoord, voedzaam en zitten barstensvol groente en fruit. Inmiddels hebben we een tweetal snacks succes vol ontwikkeld en getest en liggen YUNO WackoWaves en YUNO FreakyFruits in diverse supermarkten in Nederland o.a. bij Albert Hein, Plus, Hoogvliet en C1000. Met onze deelname aan Seeds willen we ons assortiment verder uitbreiden. Via co creatie willen we het ultieme gezonde tussendoortje ontwikkelen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar om mee te nemen naar school.”
Over Seeds
Seeds is een online platform dat (maatschappelijk) betrokken investeerders en ondernemers de mogelijkheid biedt elkaar online te treffen. Seeds presenteert ondernemers aan potentiële investeerders en faciliteert de financiële en contractuele totstandkoming van de overeenkomst tussen de ondernemer en de investeerder. Alleen ondernemingen, die een positieve maatschappelijke impact op cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied beogen, krijgen de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Op deze wijze wil Seeds ‘social impact investment’ stimuleren.
Een investeerder kan vanaf EUR 50 rechtstreeks online investeren in ondernemingen naar keuze. Bij succes van de onderneming kan de investeerder door zijn/haar investering recht hebben op financieel rendement, maar ook op business updates en extra producten en diensten. Startende ondernemers vinden op hun beurt een nieuwe manier om geld aan te trekken, namelijk via een grote groep betrokken online investeerders. Een groep, die niet alleen geld bijeenbrengt, maar als zij dit willen ook kennis, ideeën en een netwerk. Seeds.nl begint met een proef van vier maanden. Na de proef wordt bekeken of Seeds een vervolg krijgt. Voor meer informatie, kijk op www.seeds.nl.
Over Yuno
Yuno is eind 2009 opgericht door broer en zus Tom en Annemiek Vogel. Aanleiding van de oprichting van hun bedrijf was een documentaire over overgewicht. ‘Zoals de meeste kids, hebben die van ons ook vaak zin om te snacken. Maar de meeste chips en snoep zitten barstensvol met toegevoegde suiker, vet en kunstmatige toevoegingen’ aldus Tom. ‘Na het zien van de documentaire over kinderen en overgewicht vonden we dat het gezonder moet en zijn we ons daar voor gaan inzetten’, vult Annemiek aan.
‘Daarnaast viel het ons op dat er voor volwassenen heel veel innovaties plaatsvinden maar dat er in onze kinderen amper geïnvesteerd wordt. Zij zijn toch onze toekomst?’
De zakjes WackoWaves in de smaken paprika en pizza (met nieuwe smaken in de maak) en de zakjes FreakyFruits in de smaken aardbei, framboos en kers zijn verkrijgbaar bij ruim 800 verkooppunten waaronder zwembaden, pretparken en speeltuinen. Yuno is ook te vinden in de schappen van de supermarkten van Albert Heijn, PLUS, Hoogvliet, C1000, Dirk, Bas, Digros en Dekamarkt