Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl winnaar Customer Centric DNA Award 2012

Nederlandse consument verkiest Lidl tot meest klantgerichte supermarkt

Gisteren (10 mei) ontving Lidl uit handen van Jort Kelder de Customer Centric DNA Award 2012 in de categorie Supermarkten. Dit gebeurde tijdens een geslaagd event op Landgoed Duin & Kruidberg. Lidl liet daarmee de twee andere genomineerden Jumbo en Vomar achter zich. De klanten van Lidl hebben een enorm vertrouwen in hun supermarkt.

Voor de tweede maal op rij presenteerden BearingPoint Consulting en TNS NIPO de Customer Centric DNA Awards. Als basis voor de ranking vroeg TNS NIPO in totaal 9.000 consumenten naar hun ervaringen met de klantgerichtheid van bedrijven in tien verschillende sectoren.

Lidl winnaar in een branche, die als geheel door klanten zeer wordt gewaardeerd.
Vorig jaar ging de Customer Centric DNA Award in de categorie supermarkten naar Jumbo. Jumbo was ook dit jaar genomineerd, samen met Lidl en Vomar. Lidl en Jumbo lieten daarmee zien dat hun nominatie in 2011 geen toeval was. Nieuw was Vomar, die met reuzensprongen de top-3 binnenkwam.

De award ging uiteindelijk naar Lidl. Deze supermarkt onderscheidt zich door het enorme vertrouwen dat de klanten in de keten hebben, wat weer resulteert in een hoge mate van aanbevelen. Ook in de directe klantbediening online door middel van webcare is Lidl ijzersterk.

Selma Nederhoed, Manager PR & Communicatie van Lidl Nederland, nam de award in ontvangst. Ze is blij met de prijs: ‘We zijn nog steeds een discounter. Elke dag strijden we voor de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs! Tegelijkertijd staat klantvriendelijkheid hoog in ons vaandel. Sinds een tijd gebruiken we ook Facebook. Dat onze klanten dat allemaal zo blijken te waarderen, daar zijn we trots op.’

Klanten zijn sowieso zeer te spreken over de Nederlandse supermarkten. De hevige concurrentie heeft in deze branche blijkbaar geleid tot een betere dienstverlening en wordt daarmee niet meer alleen bepaald door de prijzenoorlog.

De klant centraal

Bedrijven beseffen steeds beter dat de klant centraal hoort te staan. Vorig jaar hebben TNS NIPO en BearingPoint voor het eerst de customer centricity van een groot aantal Nederlandse bedrijven gemeten. Die resultaten vergeleken we met de resultaten van dit jaar. En wat blijkt, Nederlandse bedrijven zijn het afgelopen jaar - gemiddeld genomen - duidelijk klantgerichter geworden.

Op de energiebranche na presteren alle tien onderzochte sectoren beter op klantgerichtheid dan in 2011. De hoogste overall score was ook dit jaar voor een bank: Triodos Bank. Online retail scoorde het best als gehele branche met H&M als winnaar.

Meer informatie over het event, het onderzoek en de winnaars in alle categorieën vindt u op www.customercentricdna.nl

Publicatiedatum: