Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Radijspromotie in het Huis van de Smaak op de Floriade in Venlo

De afgelopen twee weken werd er in het Huis van de Smaak op de Floriade in Venlo een zinnenprikkelende radijspresentatie gehouden. De tienduizenden bezoekers maakten kennis met de veelzijdigheid van radijs als smakelijke groente, met spannende tips over het gebruik van het meest smakelijke en voedzame deel van de radijs, namelijk het loof. De radijs, behorende tot de familie van de koolsoorten, heeft niet alleen een smakelijke stengelknol maar ook uitermate lekkere bladeren. De bladeren van het 'radijsje'bevatten namelijk zeer gezonde stoffen, zoals glucosinolaten, mineralen en vitaminen in een veelvoud in vergelijk tot het bekende knolletje. Kortom veel ingrediƫnten, die helpen tegen allerlei vervelende kwalen.


 
In de presentatie op de Floriade konden de vele bezoekers de verschillende beschikbare Nederlandse verpakkingen zien en daarnaast kennismaken met de verschillende soorten, zoals de witpunt radijs, de witte radijs, de bosradijs en de losse radijs.
 

Dip

De bezoekers konden ook de verschillende dips beoordelen. Dipcombinaties met radijs, die speciaal waren ontwikkeld voor deze presentatie. De bezoekers stonden in de rij om te proeven, te oordelen, te genieten en enkele overheerlijke recepten in ontvangst te nemen. Voor de vele nationale- en internationale bezoekers een verrassende proeverij en een verrijking van de kennis over het veelzijdige radijs product. Tegelijkertijd vonden er in verschillende Nederlandse supermarktketens in week 16 acties plaats om meer aandacht te vestigen op de radijs.


 

Radijs, lekker vers

De promotieacties met radijs tijdens Floriade zijn onderdeel van de campagne Radijs, lekker vers, uitgevoerd door EPI in opdracht van de landelijke radijscommissie in samenwerking met LTO Groeiservice en het Groente en Fruitbureau. Een project waarin alle Nederlandse telers samenwerken om hun product beter onder de aandacht van de consument te brengen. Zij investeren in dit project via het Productschap Tuinbouw.
 
Publicatiedatum: