Carrefour opent bio-supermarkt in Parijs
De populariteit van bio is groeiende in Frankrijk. Het aandeel Fransen dat nooit biologische voeding eet is in 2011 gedaald tot 39 procent tegen 53 procent in 2001. En in tien jaar tijd is de markt verviervoudigd tot 4 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers van l'Agence Bio. Volgens de eerste schattingen is de verkoop van bioproducten vorig jaar met 14 procent gestegen.
In dit nieuwe Carrefour-concept zal een breed spectrum van producten aangeboden worden: fruit, groenten, DKW, verzorgingsproducten en kleding. Tot het kledingaanbod zullen ook babykleertjes behoren. Dit is nodig om de Fransen te bereiken die na de geboorte van hun eerste kind voor bio kiezen (19 procent).
Carrefour is niet de enige supermarktorganisatie die deze markt betreedt. Suchan zal hetzelfde doen. Zij openen een winkel van 1.000 vierkante meter in Bretigny-sur-Orge (Essonne). Ook Leclerc zal een winkel openen in Parijs. Zij willen de bioproducten 20 procent goedkoper aan gaan bieden (in een winkel van 2.000 vierkante meter).
Bron: La Tribune