Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sterktste groei bij Aldi

Ierland: Dalende trend inkomsten supers

De laatste cijfers aangaande Ierse supermarkten in de 12 weken tot en met 18 maart 2012, laten zien dat de lichte groei van eerder nu weer is vervangen door een dalende trend. De data toont aan dat de waarde van de sector met 0,5% is gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Consumenten zijn nog steeds op zoek naar manieren om hun uitgaven te beperken en richten zich met name op aanbiedingen en huismerken. Hierdoor is er druk ontstaan voor de merknamen. Hun martkaandeel is het afgelopen jaar gedaald van 54,1% naar 52,9%.

Aldi laat nog steeds de sterkste groei zien met een stijging in de verkoop van 20%. Ook Tesco en Lidl krijgen een steeds groter marktaandeel door de situatie.

Bron: www.kamcity.com
Publicatiedatum: