Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei supermarktomzet komt nagenoeg tot stilstand

De groei van de supermarktomzet is in maart op jaarbasis nagenoeg tot stilstand gekomen. Dat blijkt donderdag uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.De omzet in de Nederlandse supermarkten steeg de afgelopen maand ten opzichte van maart 2010 nog met 0,7% naar EUR 2,43 miljard.

De cijfers onderschrijven de trend dat de omzetgroei afneemt. In het eerste kwartaal bedroeg de omzetgroei 1,4%, waarbij de groei afnam van +2,3% in januari naar +1,1% in februari en naar +0,7% in maart. In maart daalde de omzet per kassabon naar EUR21,57 van EUR21,72 in dezelfde maand in 2010. Er werd per supermarktbezoek minder ingekocht, maar de frequentie van het bezoek is toegenomen.

GfK constateert dat het consumentenvertrouwen in april ten opzichte van maart licht is hersteld naar -40 van -42. De consument is met name iets minder negatief over het vertrouwen in de economische en financiƫle situatie in de komende 12 maanden.
Bij de keuze van een supermarkt staat bij de consument de algemene goede kwaliteit voorop, gevolgd door de kwaliteit van de versafdelingen en pas daarna de prijzen.

Bron: RTL
 
Publicatiedatum: