Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Logistiek centrum Globus fors uitgebreid

De Duitse handelsonderneming Globus komt met een nieuwe versmagazijn. Het bedrijf investeerde zo'n 21 miljoen euro in de uitbreiding van haar logistieke vestiging in Bingen. Ook de productie zal van deze investering profiteren.

Door de komst van het nieuwe versmagazijn wordt de opslagruimte met zo'n 10.500 m² vergroot. De keuze om de logistiekvestiging uit te breiden is onderdeel van de expansiestrategie van Globus. De komende vier jaar zullen er vier nieuwe Globus winkels geopend worden in het Rhein-Main gebied. „Hierdoor zullen de dagelijkse goederenvolumes stijgen en worden er meer eisen gesteld aan de logistiek. Hier willen wij ons al vroeg op instellen", verklaart Globus bedrijfsleider Norbert Schillo. De logistiekvestiging biedt 630 arbeidsplaatsen, waarvan 160 in het nieuwe versmagazijn en 30 in de bakkerijproductie. Door de uitbreiding zijn 60 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan.

Het 13.300 m² grote gebouwencomplex is opgedeeld in twee delen: naast het hoogmoderne koelmagazijn voor versproducten is er een productieplaats voor bakkerijproducten. Verse producten zoals worst en melkproducten worden in de toekomst in het nieuwe versmagazijn bewaard. Door het verhuizen van deze verse producten ontstaat er plaats voor groente, fruit en diepvriesvoedsel, wat dringend nodig is. Het logistiekcentrum zal ook over 1300 nieuwe producten gaan beschikken. „Dankzij efficiënte logistiekprocessen en moderne technologieën kunnen we de productbeschikbaarheid in onze winkels nog beter maken", aldus Norbert Schillo.

Publicatiedatum: