
De campagneboodschap wordt goed opgepikt door de doelgroep. Dit zijn de singles, de stellen onder 44 jaar en de gezinnen met jonge kinderen. De boodschap is duidelijk en leidt ook tot een gedragsverandering volgens een online enquĂȘte van Insites Consulting uitgevoerd na de vorige campagnegolf in 2011.

De genodigden werden gisteren op de Vismarkt in Brussel welkom geheten door Liliane Driesen, woordvoerder van VLAM. Ze gaf aan dat de eerste drie jaar een duidelijke stijging in de consumptie van groenten en fruit is gemeten bij de doelgroep.

Liliane Driesen en Freddy Dutoit van VLAM
Daarna stelde ze Sofie Lambrecht enkele vragen over het doel, de inhoud en de effecten van de campagne. Sofie vertelde dat de campagne al sinds 2008 aan de gang is. "De campagne heeft zijn effect niet gemist."

"We zien nu al een mooie stijging bij de doelgroep van bijna 30% in de consumptie, maar we zijn er nog niet. We blijven de gezondheidsvoordelen van groenten en fruit de komende jaren benadrukken. De boodschap van All Day Long is het communiceren dat groenten en fruit de hele dag door, de klok rond, gegeten kan worden."

Sofie Lambrecht en Anneleen Leon van VLAM
Van 19 tot 25 maart is de Week van Groenten en Fruit. "Dit is voor de consumenten een extra duwtje in de rug", aldus Sofie. "Er zullen de hele week diverse bedrijven en Belgische veilingen worden bezocht. Ook wordt aandacht besteed aan het nieuw begonnen groentenseizoen."

V.l.n.r.: Karel van Eetveld, Kwinten de Paepe en Kim Gevaert
"De nadruk dit jaar ligt op de bedrijven. Als daar meer groenten en fruit wordt geconsumeerd, verhoogt dat de arbeidsproductiviteit en er zijn nog veel meer voordelen om fruit op het werk te introduceren. Ook zal de All Day Long bedrijvenwedstrijd volgende week worden gelanceerd. Bedrijven maken daarmee kans om All Day Long-bedrijf van het jaar te worden."

Tijdens de introductiecampagne waren ook Katty de Keyzer van Compass Group en Karel van Eetveld, gedelegeerd bestuurder van UNIZO, aanwezig. Ook zij benadrukten het belang van gezondheid en stimuleren van de consumptie van groenten en fruit op de werkvloer. "We vinden het van groot belang om zelf het goede voorbeeld te geven", gaf Karel aan.

V.l.n.r.: Katty de Keyzer, Karel van Eetveld, Kim Gevaert en Kwinten de Paepe
Kim Gevaert is de ambassadrice van de All Day Long-campagne. Als ex-atletiekkampioene en jonge moeder is zij zich terdege bewust van het belang van gezonde voeding. "Ik vind het belangrijk om voldoende groenten en fruit te eten, ook al moet ik toegeven dat ik de aanbevolen hoeveelheid niet altijd haal. Ook voor mijn kinderen probeer ik altijd voldoende groenten en fruit in huis te hebben. Mijn favoriete groente is witloof. Daar ben ik ook mee opgegroeid."

Kim Gevaert en Kwinten de Paepe
Om een heerlijke maaltijd te bereiden, was de Jonge Topchef van 2011 aanwezig. Kwinten de Paepe toonde zijn kookkunsten met een heerlijk wokgerecht van diverse groenten.

