Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
19 tot 25 maart Week van Groenten en Fruit

All day Long-campagne weer van start

Tholen - Op 15 maart vond de aftrap plaats van de nieuwe Belgische All Day Long-campagne. Deze campagne spoort mensen aan om meer groenten en fruit te eten. Het is een gezamenlijk initiatief van de Belgische telers van groenten en fruit (veilingen) en de binnenlandse handel en kan rekenen op Europese steun.



De campagneboodschap wordt goed opgepikt door de doelgroep. Dit zijn de singles, de stellen onder 44 jaar en de gezinnen met jonge kinderen. De boodschap is duidelijk en leidt ook tot een gedragsverandering volgens een online enquĂȘte van Insites Consulting uitgevoerd na de vorige campagnegolf in 2011.



De genodigden werden gisteren op de Vismarkt in Brussel welkom geheten door Liliane Driesen, woordvoerder van VLAM. Ze gaf aan dat de eerste drie jaar een duidelijke stijging in de consumptie van groenten en fruit is gemeten bij de doelgroep.


Liliane Driesen en Freddy Dutoit van VLAM

Daarna stelde ze Sofie Lambrecht enkele vragen over het doel, de inhoud en de effecten van de campagne. Sofie vertelde dat de campagne al sinds 2008 aan de gang is. "De campagne heeft zijn effect niet gemist."




"We zien nu al een mooie stijging bij de doelgroep van bijna 30% in de consumptie, maar we zijn er nog niet. We blijven de gezondheidsvoordelen van groenten en fruit de komende jaren benadrukken. De boodschap van All Day Long is het communiceren dat groenten en fruit de hele dag door, de klok rond, gegeten kan worden."


Sofie Lambrecht en Anneleen Leon van VLAM

Van 19 tot 25 maart is de Week van Groenten en Fruit. "Dit is voor de consumenten een extra duwtje in de rug", aldus Sofie. "Er zullen de hele week diverse bedrijven en Belgische veilingen worden bezocht. Ook wordt aandacht besteed aan het nieuw begonnen groentenseizoen."


V.l.n.r.: Karel van Eetveld, Kwinten de Paepe en Kim Gevaert

"De nadruk dit jaar ligt op de bedrijven. Als daar meer groenten en fruit wordt geconsumeerd, verhoogt dat de arbeidsproductiviteit en er zijn nog veel meer voordelen om fruit op het werk te introduceren. Ook zal de All Day Long bedrijvenwedstrijd volgende week worden gelanceerd. Bedrijven maken daarmee kans om All Day Long-bedrijf van het jaar te worden."



Tijdens de introductiecampagne waren ook Katty de Keyzer van Compass Group en Karel van Eetveld, gedelegeerd bestuurder van UNIZO, aanwezig. Ook zij benadrukten het belang van gezondheid en stimuleren van de consumptie van groenten en fruit op de werkvloer. "We vinden het van groot belang om zelf het goede voorbeeld te geven", gaf Karel aan.


V.l.n.r.: Katty de Keyzer, Karel van Eetveld, Kim Gevaert en Kwinten de Paepe

Kim Gevaert is de ambassadrice van de All Day Long-campagne. Als ex-atletiekkampioene en jonge moeder is zij zich terdege bewust van het belang van gezonde voeding. "Ik vind het belangrijk om voldoende groenten en fruit te eten, ook al moet ik toegeven dat ik de aanbevolen hoeveelheid niet altijd haal. Ook voor mijn kinderen probeer ik altijd voldoende groenten en fruit in huis te hebben. Mijn favoriete groente is witloof. Daar ben ik ook mee opgegroeid."

 
Kim Gevaert en Kwinten de Paepe

Om een heerlijke maaltijd te bereiden, was de Jonge Topchef van 2011 aanwezig. Kwinten de Paepe toonde zijn kookkunsten met een heerlijk wokgerecht van diverse groenten.