Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Salanova met stokjes op Foodex in Tokyo

Voor het eerst presenteerde Rijk Zwaan dit jaar Salanova® op de Foodex in Japan. Met meer dan 2.000 standhouders en 75.000 bezoekers in vier dagen, is de Foodex de grootste food show in de regio ‘Asia Pacific’. Gemakssla Salanova is bij uitstek een geschikt product voor de Japanse markt. Japan staat namelijk bekend om de zeer verfijnde keuken waar veel belang wordt gehecht aan esthetische waarde, presentatie, kleurencombinaties en smaak. Met zijn vele kleine kleurrijke babyleafblaadjes, die ontstaan na het verwijderen van de kern, past Salanova hier perfect bij.



‘Salanova story’

De Salanovastand stond in de Groente en Fruit Corner van de Foodex en werd druk bezocht door onder meer foodservicebedrijven, retailers en de hotelbranche. Rijk Zwaan bemande de stand samen met twee lokale partners, Takada Seed en Sumika Agritech. In de stand konden de bezoekers rechtstreeks in contact komen met drie Salanovatelers, die met passie hun 'Salanova story' vertelden. Daarnaast werden er cups uitgedeeld met salades van vijf verschillende Salanovarassen. De bezoekers reageerden hier zeer enthousiast op: elke dag werden er meer dan 500 cups uitgedeeld.



Naast de enthousiaste reacties van de bezoekers, werd Salanova ook door een expertpanel als uitstekend beoordeeld. Salanova behaalde op alle vijf attributen de maximale score: smaak, presentatie, gezondheid, beleving en de vraag ‘zou je dit concept delen via social media’.

“Op de Foodex hebben we contact kunnen leggen met diverse grote retailers en vele foodserviceleveranciers voor de horeca’’, vertelt Jan Doldersum, Chain Manager Azië van Rijk Zwaan. ‘’De verkopen van Salanova in Japan zijn de afgelopen zes maanden al flink gestegen en aan het einde van het jaar verwachten we dat Japan de belangrijkste markt voor Salanova in Azië is geworden. Daarna komen Maleisië, China en Thailand’’


Publicatiedatum: