Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe cfo Pierre Bouchut

Delhaize werkt aan imago door lagere prijzen

Delhaize wil zijn imago in de Verenigde Staten en België bijschaven door de de prijzen omlaag te gooien. Dat zegt Ceo Pierre-Olivier Beckers. “We willen daarbij gebruik maken van onze sterke huismerken.” Om zijn positie te versterken, opent de keten daarnaast meer winkels en worden winkelvernieuwingen versneld. De aankondigingen komen vlak na een forse tegenvaller voor Delhaize. De Belgische retailer zag de winst in het vierde kwartaal van 2011 met maar liefst 49,5 procent dalen tot 99 miljoen euro. De winstdaling is te wijten aan kosten om onderdelen in de VS te herpositioneren. Daarnaast kreeg de keten het niet voor elkaar hogere voedselprijzen door te berekenen aan de consument.

Het Belgische supermarktconcern Delhaize heeft de Franse retailveteraan Pierre Bouchut aangesteld als nieuwe financiële directeur. Dat schrijft Distrifood online. Bouchut, die tot voor kort leiding gaf aan de expansie van Carrefour, volgt daarmee Stefan Deschemaeker op.

Bron: Retailnews.nl

Publicatiedatum: