Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waarom sta jij achter Lovemysalad.com ? (deel 2)

Op de Fruit Logistica 2012 vond de officiële lancering plaats van Lovemysalad.com, geïnitieerd door Rijk Zwaan en nummer 2 in de Fruit Logistica Innovation Award. Een aantal bezoekers van de beurs werd gevraagd hoe zij denken over de business mogelijkheden van het social salad network.


vlnr: Allan Dall, Helio Nishimura en Maikel van den Berg

Allan Dall
Division Manager, Barden Produce, Australia ‘Extra tool in onze strategie’:

“Love my Salad biedt zeker mogelijkheden voor mijn bedrijf. Wij leveren onder meer bladgewassen en verpakte salades aan grote supermarkten in Australië en ook wij merken dat de consumptie van groenten terugloopt. Voor elk middel waarmee we dit kunnen keren, staan we open. Voor ons zal het één van de tools in onze strategie zijn. Voor kleine telers heeft het wellicht nóg meer waarde. Die hebben immers minder budget om zelf dingen te doen. Dat is wat mij betreft ook het sterke van het concept: Iedereen kan er gebruik van maken zonder dat het door één organisatie gekaapt wordt.”

Hélio Nishimura
Consultant of Fruits and Vegetables, Pão de Açucar Group, Brazilië:

‘Kennis bij consument vergroten’
“Ik adviseer een grote supermarktketen in Brazilië en probeer daarbij altijd zo véél mogelijk te focussen op de consument. De praktijk is dat het winkelpersoneel vaak niet voldoende kennis in huis heeft om de consument te informeren. Love my Salad kan die rol overnemen en ook bijdragen aan het verzamelen van informatie. In Brazilië worden steeds meer groenten gegeten en introduceren we regelmatig ‘nieuwe’ soorten groenten – zoals onlangs nog Salanova. Love my Salad kan een goede rol spelen in de contacten met de consument en het uitwisselen van informatie.”

Maikel van den Berg
Teler, Kwekerij Leo van den Berg, Nederland:

‘Zoeken naar verbetering’
“Love my Salad sluit goed aan bij wat wij als teeltbedrijf zoeken: We willen ons verhaal doen. Wij en onze telersvereniging hebben niets te verbergen en laten dus graag zien waar de paprika’s in de supermarkt vandaan komen. Daarnaast kan het platform een rol spelen in het vergaren van informatie. De paprika van nu is immers niet meer die van 10 jaar geleden en ook smaken veranderen. Misschien zijn paprika’s wel te zoet of worden bepaalde kleuren bijvoorbeeld niet in salades gegeten. Als je dat weet, kun je er op inspelen. Het zou heel positief zijn als we Love my Salad hier voor kunnen gebruiken.”
Publicatiedatum: