Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Versverwerkte groenten campagne positief beoordeeld

Elke dag 2 ons groenten eten is gemakkelijker wanneer je verse groenten en groenten uit blik, glas en diepvries regelmatig afwisselt. Dit is de boodschap van de internationale campagne voor versverwerkte groenten in Frankrijk, België en Nederland. De campagne, die afgelopen jaar van start ging, sluit naadloos aan bij de campagne 'Ik doe mee met 2x2'. Vanaf volgende week worden de komende maanden versverwerkte groenten opnieuw met radiospots, vloerstickers op de winkelvloer, voorlichtingsmateriaal voor gezondheidsprofessionals en de website versverwerktegroenten.nl onder de aandacht gebracht. De campagne heeft een looptijd van drie jaar en wordt mede mogelijk gemaakt door steun van de Europese Unie.

Vers, uit blik, glas en diepvries: groenten leveren volop gezonde voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen en vezels. Ook vers verwerkte groenten! Dat komt omdat de groenten op het juiste moment zijn geoogst en al binnen ongeveer 5 uur na de oogst in de verpakking zitten. Door de snelle, geavanceerde verwerking blijven voedingsstoffen als vitamines en mineralen volop behouden. Het advies is 2 ons groenten per dag te eten. Het maakt daarbij niet uit of je kiest voor verse of vers verwerkte groenten. Variatie is het ‘toverwoord’, omdat groenten niet allemaal dezelfde hoeveelheid of hetzelfde type voedingsstoffen bevatten.

Campagne positief beoordeeld

Uit evaluatie van de eerste campagneperiode kan worden geconcludeerd dat de campagne succesvol is. De radiospot en de advertentie zijn positief beoordeeld. De campagne sorteert effect wanneer het gaat om kennis, houding en gedrag. Volgens de doelgroep is de boodschap van de campagne duidelijk, weten meer mensen dat verwerkte groenten geen conserveermiddelen bevatten en zegt een toenemend aantal van plan te zijn vaker voor verwerkte groenten te kiezen. Ongeveer een kwart geeft aan dat verwerkte groenten helpen hun gezin meer groente te laten eten.

De campagne voor versverwerkte groenten sluit naadloos aan bij de campagne ‘Ik doe mee met 2x2’. Zo is het 2x2-icoon onderdeel van alle campagnemiddelen en is de planning afgestemd op die van ‘Ik doe mee met 2x2’. Middelen, die in 2012 worden ingezet, zijn onder andere radiospots, vloerstickers op de winkelvloer, een website met veel informatie, recepten en handige tips. Voor gezondheidprofessionals worden posters, nieuwsbrieven, bereidingsfilmpjes en receptenkaarten ontwikkeld.

Voor meer informatie: www.versverwerktegroenten.nl.

GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2x2 ('2 ons groenten en 2 keer fruit).
Publicatiedatum: